وکیل چه وظایف و تعهداتی دارد؟-وکیل اکبریان


همان طور که پیش تر به آن اشاره شد وکیل، نماینده یا جانشین کسی است که از سوی شخصی دیگر اعم از حقوقی یا حقیقی به موجب عقد وکالت برای انجام کاری مأمور شود. ما میخواهیم به مفهوم کلمه وکیل و اینکه در حقوق ایران وکالت به چند صورت انجام میگیرد و شکل های مختلف آن بپردازیم و به طور کلی بگوییم که وکالت چیست و وکیل کیست؟ شما ممکن است با شنیدن نام وکیل یا وکالت اکثر افراد به یاد وکیل دادگستری یا و کالت در دعاوی و دادگاه بیفتند. اما عقد وکالت معنای گسترده تری دارد و لزومی ندارد آن شخص که وکیل واقع میشود حتما وکیل دادگستری باشد.

  • بله ، وکیل تسخیری صرفا در خصوص دعاوی کیفری فعالیت دارد و از جانب دادگاه حتی اگر فرد درخواست نکند به او داده می شود ولی وکیل معاضدتی در حوزه دعاوی حقوقی فعال است و با درخواست فرد به اداره معاضدت کانون و در صورت احراز شرایط مورد نظر داده می شود .
  • الهام آریان کیان وکیل پایه یک دادگستری، مجرب، متعهد و کاردان با تلفیق پشتوانه‌های علمی وعملی و با سوابق درخشان و کلان و با هدف حل مشکلات کیفری و حقوقی اشخاص حقیقی و حقوقی افتخار دارد خدمات حقوقی خود را در تمامی زمینه‌ها و متناسب با تقاضای موکلین تقدیم نماید.
  • فردی است که در کلیه زمینه دعاوی ملکی مانند تنظیم سند رسمی، وقف، سرقفلی، الزام به اخذ پایان کار و قرارداد اجاره و غیره فعالیت دارد و می‌تواند به شما راهکار ارائه دهد.
  • اگر به دنبال بهترین وکیل برای پیگیری دعاوی ملکی خود هستید به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما از خدمات موسسه حقوقی ما نیز استفاده کنید.
  • در اسنادی که در اداره ثبت یا دفتر اسناد رسمی تنظیم نشده باشد هر چند در گوشه، گوشه آن نوشته شود که رسمی است، آن سند رسمی نخواهد شد مگر اینکه تشریفات قانونی آن انجام گردیده و در یکی از این دو مرجع ثبت شده و در دفاتر املاک نیز منعکس و بازتاب گردد.

اولین مزیت استفاده از این خدمات این است که شما با کمترین هزینه می‌توانید از بهترین خدمات حقوقی بهره‌مند شوید. مزیت مهم دیگر این است که تجربه و تخصص وکلای ما بسیار بالا است و خدمات فوق‌العاده باکیفیتی را به شما ارائه خواهند داد. اگر شما هم به دنبال موسسه حقوقی هستید که بهترین وکلا را با کمترین هزینه ممکن به شما ارائه دهد و پرونده‌های حقوقی ملکی شما را حل کند می‌توانید همین حالا با مجموعه ما تماس بگیرید. پس در زمان انتخاب این وکلا حتما سعی کنید مسئولیت‌پذیری آنها را سنجیده و از این طریق عمل کنید. شما باید سعی کنید وکلایی را انتخاب کنید که قابل‌اعتماد باشند و شما بتوانید با خیالی راحت تمام اطلاعات موردنیاز را در اختیار آنها قرار دهید.

خدمات حقوقی وکیل پایه یک دادگستری

وکیل کارآموز باید کلیه امور وکالتی را که خود قبول می‌کند یا توسط وکیل سرپرست به او واگذار می‌شود، مانند تنظیم وکالت‌نامه، دادخواست، شکواییه، لایحه و … با نظارت وکیل سرپرست انجام دهد. 1- در صورتی که وکیل یا زوجه او با دادرس یا دادستان یا دادیار یا بازپرس خویشاوندی نسبی (مانند خواهر، برادر و…) یا سببی (مانند برادر زن و…) تا درجه سوم از طبقه دوم داشته باشد، مستقیماً یا با واسطه از قبول وکالت در آن دادگاه، نزد دادستان یا دادیار یا بازپرس فوق ممنوع است. چه تفاوتی بین وکیل پایه یک و پایه دو وجود دارد؟ پاسخ این سوال را در این لینک بخوانید. در مواردی که اعمال و تصمیمات مقامات اداری خلاف قانون باشد دیوان عدالت اداری حق ابطال ان تصمیمات و اعمال قانون را خواهد داشت. یک وکیل معمولا به صورت تخصصی کار کرده و تنها در یکی از شاخه های وکالت وارد می شود و تجربه کسب می کند. ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

اهمیت انتخاب یک وکیل کیفریِ خوب

وکالت‌نامه‌ای که بدون پادرمیانی دفتر اسناد رسمی نوشته شود وکالت‌نامه عادی یا غیررسمی نام دارد. در هر مرحله از دادرسی وکیل تمبر مالیاتی آن را چسبانده و باید حق‌الوکاله آن مرحله را دریافت نماید، مثلاً چنانچه بخواهد تجدیدنظرخواهی نماید، باید تمبر مالیاتی تجدیدنظرخواهی را بچسباند و حق‌الوکاله آن را دریافت کند. همچنین ممکن است در شرایطی حق‌الوکاله به طور کامل در ابتدای قرارداد دریافت شود و این موضوع با توافق طرفین صورت می‌پذیرد. وکیل از مبلغ حق‌الوکاله هیچ یک از هزینه‌های دادرسی را پرداخت نمی‌کند، بنابراین هزینه طرح دعوا، هزینه کارشناسی و سایر هزینه‌های مشابه برعهده موکل است. ‌5- شرکت در جلسات دادرسی مدنی و کیفری دادگاه‌ها حداقل ماهی دو مرتبه و تهیه گزارش از پرونده‌های مذکور.

همان طور که در بالا گفته شد وکیل پایه دادگستری، شخصی است که فارغ التحصل در رشته حقوق یا فقه و حقوق می باشد و با اخذ نمره قبولی در آزمون کانون وکلا و گذراندن دوره ۱۸ ماهه کارآموزی و سپس شرکت در آزمون اختبار( شفاهی و کتبی)،اکنون پروانه وکالت دریافت کرده است. وکیل اداری شخصی است که به موجب یک قرارداد وکالت اداری وکیل کاری شخصی شده است تا در ادارات مختلف، کارهای اداری شخص دیگری را انجام دهد. نکته مهم این است که برای اینکه کسی بتواند وکیل اداری شخصی بشود، نیازی به داشتن سواد حرفه ای حقوقی ندارد و به عبارتی هر کس می تواند وکیل اداری شخص دیگری بشود. همچنین وکیل اداری صرفا حق مراجعه به ادارات را دارد و به هیچ وجه حق وکالت در مراجع قضایی، ارائه مشاوره حقوقی، مداخله در کارهای قضایی و دفاع از موکل در دادگاه را ندارد. قوانین حقوقی پیچیده هستند و برای اینکه بتوانید پرونده‌های طلاق، انحصار وراثت، شکایت پزشکی و… را به سرانجام برسانید، لازم است که شناخت کافی درباره قوانین آن حوزه داشته باشید.

وکیل پایه یک دادگستری

وکالت و مشاوره حقوقی امور خانواده(مشاوره حقوقی ،مشاوره حقوقی ملکی و ….) خدماتی ویژه ای را ارائه می نماید. ‏ در مرکز وکلای قوه قضاییه وکلا مورد بررسی هسته گزینش قرار می گیرند اما در کانون وکلای دادگستری این اتفاق نمی‌افتد. وکیل پایه یک دادگستری این امکان را دارد که در تمامی محاکم حقوقی و کیفری بدون محدودیت وکالت داشته باشد. اما وکیل پایه دو دادگستری تنها حق این را دارد که در پرونده‌های کیفری که به جرائم مربوط به حبس تعزیری کمتر از 10 سال، شلاق، جزای نقدی، پرونده‌های مالی کمتر از 50 میلیون تومان و خواسته‌های غیرمالی موکلین به جز موارد مربوط به اصل نکاح و طلاق و اثبات نسب و نفی نسب هستند رسیدگی کند.

استفاده از خدمات یک وکیل ملکی در این زمینه به شما کمک می‌کند تا بتوانید بهترین نتایج را از پرونده‌های حقوقی خود در این زمینه دریافت کنید؛ چراکه این وکلا معمولا تجربه بالایی در استفاده از اسناد و مدارک ملکی دارند. علاوه بر این آنها با قوانین موجود در این حوزه نیز به طور کامل آشنا هستند و همین عامل نیز به آنها کمک می‌کند تا بتوانند بهترین عملکرد را در پرونده حقوقی شما از خود نشان دهند. متأسفانه باید گفت که گاه وکیلانی هم پیدا می­شوند که مقید به چنین رفتاری که در فوق از آن سخن رفت نیستند و آنچه مورد نظر آنهاست استفاده و درآمد می باشد و لاغیر و این درست روی بد سکه است.