کد حاکمیت شرکتی: چگونه شرکت شما این کد را برای اطمینان از ساختار حاکمیتی سالم اعمال خواهد کرد؟ – سهامداران



05 ژانویه 2023

مالی مالت


برای چاپ این مقاله تنها چیزی که نیاز دارید ثبت نام یا ورود به سایت Mondaq.com است.

در 5 اوت 2022، اداره خدمات مالی مالت (“MFSA”) کد حاکمیت شرکتی خود (“کد”) را معرفی کرد که برای همه نهادهای مجاز که در حیطه اختیارات نظارتی MFSA قرار دارند اعمال می شود. این آیین‌نامه به دنبال ارتقای ساختارهای حاکمیتی از طریق راهنمایی اعضای هیئت‌مدیره و دست اندرکاران برای اجرای یا تقویت، بر اساس بهترین تلاش، شیوه‌های حاکمیتی به نفع همه ذینفعان مربوطه است. این کد از جمله بر اهمیت موارد زیر تأکید دارد:

  1. هیئت مدیره مؤثری که متشکل از مدیران مستقل اجرایی و غیرموظف است که به طور دوره ای خود ارزیابی و ارزیابی هیئت مدیره را برای اطمینان از اثربخشی هیئت مدیره انجام دهد.

  2. کنترل‌های داخلی، به منظور اطمینان از اینکه هیئت‌ها نظارت کافی بر مدیریت اجرایی دارند و هیئت‌ها درک کافی از ریسک دارند.

  3. مشارکت ذینفعان؛ و

  4. فرهنگ شرکتی و مسئولیت اجتماعی شرکت

با توجه به گستره وسیعی از نهادها که در محدوده این کد قرار می‌گیرند، انتظار می‌رود نهادها به شیوه‌ای که متن، با ماهیت، اندازه و پیچیدگی آنها باشد، به این کد پایبند باشند.

در ابتدا در 14 اکتبر 2022 منتشر شده است

محتوای این مقاله به منظور ارائه راهنمای کلی در مورد موضوع است. باید در مورد شرایط خاص خود از یک متخصص مشاوره بگیرید.

مقالات پرطرفدار در مورد: قانون شرکت/تجاری از مالت

اصلاح سیاست ثبت نام در BFU

KPMG در قبرس

هیأت وزیران در تاریخ 30 آبان 1391 اصلاحیه سیاست ثبت شرکتها در ثبت شرکتهای ذینفع خارجی را تصویب کرد که هم اکنون از طریق واحد تسهیل ،ب و کار در حال انجام است.

دستورالعمل گزارش‌دهی پایداری شرکتی تصویب شد

ELVINGER HOSS PRUSSEN، انجمن ناشناس

در چارچوب گذار اتحادیه اروپا به اقتصاد پایدار، شورای اتحادیه اروپا در 28 نوامبر 2022 متن دستورالعمل گزارش دهی پایداری شرکتی (“CSRD”) را تصویب کرد.

بازگشت به سال 2022 – به جلو به 2023

آرنت و مدرناخ

2022 یک سال شلوغ دیگر بود. بسیاری از تغییرات قانونی و نظارتی بر ،ب و کار شما تأثیر گذاشته است و در سال 2023 بر آن تأثیر خواهد گذاشت.

طرح های کیمن – اکنون کجا هستیم؟

ک،ر

به دنبال اجرای اصلاحات اخیر در قانون شرکت ها برای حذف آزمون تعداد سران برای طرح های ترتیبات سهامداران، ک،رز به دو شرکت بورسی هنگ کنگ کمک کرده است.


منبع: http://www.mondaq.com/Article/1267600