پرونده جدید حاکی از آن است که وکلای سیمپسون تاچر از کمک به مشتری و حمایت از تروریست ها مطلع بوده اند.



تروریسم

(تصویر از طریق گتی)

اتهامات جدید در یک پرونده در حال انجام علیه غول مخابراتی سوئدی اری،ون نشان می دهد که وکلای سیم، تاچر از پرداخت غیرقانونی این شرکت چند ملیتی به سازمان های تروریستی آگاه بوده اند.

شکایتی که در ماه اوت به نمایندگی از نیروهای آمریکایی و غیرنظامیان کشته یا زخمی شده توسط القاعده، القاعده در عراق و ،ت اسلامی تنظیم شد، ادعا می‌کند که اری،ون موافقت کرده است که پول حفاظتی را به این گروه‌ها بپردازد. چشم انداز تجاری در عراق و افغانستان، علیرغم آگاهی از اینکه این پرداخت ها از فعالیت های تروریستی حمایت مالی می کند. علاوه بر این پرداخت‌ها، اری،ون همچنین «انتقال مستقیم فناوری‌های ارتباطی با فناوری پیشرفته، درجه نظامی ایالات متحده و منشاء ایالات متحده» را به گروه‌های تروریستی تسهیل کرده است. و این همه در طول دوره اتفاق افتاد حداقل 15 سال.

در اوایل این هفته، شاکیان از طریق وکلای خود در Sparacino PLLC یک شکایت اصلاحی 779 صفحه ای ارائه کرد که ادعا می کرد سیم، تاچر تا سال 2014 – حداقل پنج سال قبل از توقف آنها – از این اقدامات آگاه بوده و به دلیل جایگاهش در جامعه حقوقی به شرکت به ،وان یک “شهرت شویی” کمک کرده است. مقداری الفبای سوپ وجود دارد که نهادهای مختلف اری،ون ادعا می‌کنند در زمان‌های مختلف دانش این طرح را ،ب می‌کنند، اما پاراگراف‌هایی مانند این وجود دارد:

بر اساس اطلاعات و اعتقادات، اری،ون AB نیز مستقیماً Simpson Thacher و/یا Ericsson AB موافقت خود را با حفظ Simpson Thacher از طرف Ericsson AB توسط LM Ericsson حفظ کرد. هنگامی که اری،ون AB این کار را انجام داد، اری،ون AB قصد خاصی داشت که سیم، تاچر هرگونه نظارت ،ت ایالات متحده در مورد پرداخت‌های غیرقانونی اری،ون در عراق، از جمله پرداخت‌های مربوط به القاعده، القاعده در عراق و ،ت اسلامی را منحرف کند. Infra در ،مت V. Ericsson AB و Simpson Thacher در مورد این روش به توافق رسیدند و پس از آن با موفقیت مانع از عملیات ضد تروریسم ،ت ایالات متحده شدند. این رفتار تا دیرتر از سال 2014، زم، که Ericsson AB، بر اساس اطلاعات و اعتقادات، سیم، تاچر را در کنار LM Ericsson حفظ کرد یا، به جای آن، با حفظ Simpson Thacher توسط LM Ericsson موافقت کرد، تا قبل از سال 2014، دلیل اصلی پرداخت های حمایتی متهمان در عراق بود. اری،ون AB. Ericsson AB و Simpson Thacher از پرداخت‌های متهمان به القاعده، القاعده در عراق و ،ت اسلامی آگاه بودند، Ericsson AB و Simpson Thacher هر دو می‌دانستند که چنین پرداخت‌هایی غیرقانونی است و به‌طور قابل‌توجهی به اقدامات تروریستی علیه آمریکایی‌ها کمک می‌،د. Ericsson AB و Simpson Thacher هر دو به طور مثبت تصمیم گرفتند چنین اطلاعاتی را از ،ت ایالات متحده پنهان کنند، حتی اگر Ericsson AB و Simpson Thacher هر دو وظیفه مثبت افشاگری را داشتند، با توجه به ادعای Ericsson AB مبنی بر اینکه اری،ون به طور کامل با تحقیقات ،ت ایالات متحده در آن زمان در مورد اری،ون همکاری می کرد. .

“تحقیقات ،ت ایالات متحده” منجر به این شد که و، دادگستری با اری،ون و این شرکت قرارداد تعقیب قضایی امضا کند. موافقت با پرداخت 1 میلیارد دلار برای تخلفات متعدد FCPA شامل رشوه به مقامات در سراسر جهان است، اما به طور مشخص نه سازمان های تروریستی درگیر در اینجا. سیم، تحقیقات داخلی را در ارتباط با تحقیقات و، دادگستری انجام داد و گزارش خود را پس از امضای DPA نهایی کرد.

آن گزارش در فوریه به خبرنگاران درز کرد و آن یه جورایی به کل چیزهای “پرداخت پول تروریست ها” اشاره کرد. اگرچه، همانطور که شکایت اصلاح شده بیان می‌کند، «بسیاری از «یافته‌ها» با صدای منفعل نوشته شده‌اند تا مقصر بودن پرسنل خاص اری،ون را پنهان کنند. یافته‌های دیگر نمونه‌های بارز مشت زدن سیم، تاچر بود.

همانطور که ممکن است تصور شود، و، دادگستری در آن نقطه نگر، های دیگری داشت.

و، دادگستری علناً این موضع را اتخاذ کرده است که LM Ericsson با پنهان ، وجود این تحقیقات و یافته‌های ذکر شده در آن (که نشان دهنده دومین بار در تقریباً دو سال است که و، دادگستری LM Ericsson LM Ericsson را به نقض حقوق بشر متهم کرده است، تعهدات جاری خود را در قبال ،ت ایالات متحده تحت DPA نقض کرده است. DPA).

این همه… خوب، همه چیز خوب نیست. اگر شرکت بعد از این واقعه از این رفتار مطلع شد و به اری،ون کمک کرد آن را از ،ت دور نگه دارد، بد است و اگر شرکت قبل از توقف آنها از این پرداخت ها اطلاعی داشته باشد، بسیار بدتر است.

ما دیروز برای اظهار نظر با سیم، تماس گرفتیم اما پاسخی دریافت نکردیم. اگر انجام دهیم این داستان را به روز می کنیم. می تو،د شکایت اصلاحی کامل را در صفحه بعد بخو،د.


هد شاتجو پاتریس سردبیر ارشد Above the Law و یکی از مجریان برنامه است فکر ، مانند یک وکیل. هر گونه راهنمایی، سؤال یا نظر را به راحتی ایمیل کنید. او را دنبال کنید توییتر اگر به حقوق، سیاست و اخبار ورزشی دانشگاهی علاقه دارید. جو همچنین به ،وان یک مدیر عامل در RPN Executive Search.




منبع: https://abovethelaw.com/2022/12/new-filing-alleges-simpson-thacher-attorneys-were-aware-of-client-aiding-and-abetting-terrorists/