وکیل در ایران، شماره وکیل در ایران، انجام امور حقوق خانواده توسط وکیل پایه یک دادگستری دادسو


سید محمود علیزاده طباطبایی وکیل پایه یک دادگستری تهران متولد سال 1332 در نطنز بود. ایشان دارای تحصیلات فوق لیسانس الکترونیک هوایی از دانشگاه هوایی در سال 1353 و لیسانس اقتصاد از دانشگاه علامه طباطبایی در سال 1356 و لیسانس، فوق لیسانس و دکترای حقوق می‌باشد. ایشان عضو هیئت مدیره کانون وکلای مرکز، عضور شورای اول شهر تهران است. از وکلایی است که وکالت فهرستی از پرونده‌های مشهور سیاسی و اقتصادی را بر عهده داشت. بنابه اظهار نظر برخی از موکلین، طباطبایی با قلبش از موکلین دفاع می کند نه با پولی که دریافت می‌کند.

  • ، رئیس چندین دوره کانون وکلای دادگستری مرکز و عضو اسبق شورای نگهبان و … می‌باشد.
  • یک وکیل طلاق خوب می تواند یک پرونده پیچیده، پر از سردرگمی، چالش و ماجراهای مختلف را آگاهانه پیش ببرد، قدم به قدم چالش های آن را برطرف کند و موکل خود را به اهدافش برساند.
  • از سوابق کاری ایشان می توان به مواردی همچون استادیار و دانشیار دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی، ریاست دروس دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی تهران، نماینده تام الااختیار دانشکده در شورای کتاب شهید بهشتی تهران بوده اند.
  • 2.وکلای پایه دو هزینه به نسبت کمتری نسبت وکلای پایه یک دریافت میکنند.
  • از این رو در این مقاله”انواع وکیل در ایران” قصد داریم هر یک از انواع وکالت را تعریف نمائیم، و با مطالعه نکته پایانی درج شده در انتهای مقاله متوجه این موضوع میشویم که تا چه حد این اطلاعات لازم و ضروری است.
  • در میانه این دو گروه هم مردم ایستاده‌اند که نمی‌دانند بالاخره به اولی‌ها اعتماد کنند یا به دومی‌ها.

موضوع تعهد اصلی بهترین وکیل ایران، اموری است که طرفین در وکالتنامه بدان تصریح نموده اند. از جمله معیارهای انتخاب بهترین وکیل ایران می‌توان به تخصص مرتبط، کسب سابقه درخشان، داشتن تجربه‌ مفید، دانش‌اندوزی و اهمیت به کسب علم در حوزه حرفه‌ای خود، حسن خلق و شهرت، آمار پرونده‌های حقوقی موفق و غیره اشاره کرد. نگاه جامعه بر تعاملات و همکاری‌های مفید وکلا اثر می‌گذارد و مانع از ایجاد اهمال‌کاری‌ها، مانع‌تراشی‌ها و ایجاد مشکلات ریز و درشت می‌شود. خوش‌نامی وکیل همانند هر فرد دیگری در جامعه مهم بوده و در پیشبرد کارها تأثیرگذار است. مطالعه رزومه وکلا در سایت‌ها و پیگیری نظرات موکلان قبلی می‌تواند برای انتخاب بهترین وکیل ایران بسیار کمک‌کننده باشد. تمامی این سؤالات موجب می‌شوند تا حجم زیادی از سردرگمی و نگرانی را درباره آینده پرونده‌های شخصی، سازمانی و حقوقی با خود یدک بکشیم و به دلیل عدم آشنایی کامل با مسائل اینچنینی، امکان اشتباه بسیاری وجود داشته باشد.

نمونه پرونده های شاخص دیوان سالار

2- وکیل نباید بعد از استعفا از وکالت یا عزل شدن توسط موکل یا پایان وکالت، وکالت طرف مقابل یا اشخاص ثالث را که در آن موضوع بر علیه موکل سابق خود است، قبول کند. تومانی که در انتها وکیل توانست موکل را از کلیه اتهامات تبرئه نماید. ازتهران وکیل گرفتم گول تبلیغات زیادش روخوردم ، هرچی پول داشتم دادم وکیل پولموخورد بدون اینکه کاری کنه ،بهشون اعتمادنکنید . 1-در موارد زیادی یک وکیل در یک پرونده می تواند حداقل درامد 5 تا سی سال یک قاضی یا بیشتر را داشته باشد و دیگر لازم نباشد خود را زحمت دهد تا کار کند یا بعضا احتمال دارد وکیلی خود پرونده ای را گرفته و به وکیل دیگر واگذار کند و درصد آن را بگیرد بدون اینکه مدرکی مرتبط با اشتغال بدهد.

خصوصیات و ویژگی های وکیل پایه یک دادگستری در ایران

تنها نکته طی دوره کارآموزی وکلا آن است که این دوره برای فارغ‌التحصیلان کانون با قوه قضاییه متفاوت سپری می‌شود. تکالیف ارائه شده و زمانبندی دوره برای هر دو گروه مختلف بوده و دارای حجم اختیارات متفاوتی نیز است. وکلای پایه دو در مرحله پایین‌تری از وکیل‌های پایه یک دادگستری قرار دارند. اگرچه بسیاری از آن‌ها می‌توانند در زمره برترین وکیل ایران محسوب شوند و این ربطی به میزان تبحرشان نخواهد داشت؛ ‌اما به هر صورت، دارای اختیارات کمتر و محدودتری هستند و از قدرت عمل پایین‌تری برخوردارند. این دسته از وکلا حق شرکت در محاکم کیفری را دارند، به شرط آن‌ که جرم‌های موکلان تعزیری باشد و دارای زمان حبس پایین‌تر از ده سال و شامل جرایم نقدی، شلاق و سایر امور تأمینی شود.

در چنین مواقعی به به تشخیص دادگاه مبنی بر عدم توانایی متهم برای داشتن وکیل، دادگاه از میان وکلای حوزه ی قضایی و یا از نزدیکترین حوزه ی مجاور برای دفاع از متهم و پیگیری روند دادرسی برای متهم وکیلی را انتخاب خواهد کرد که به این نوع وکیل در ایران، وکیل تسخیری گفته میشود. باید به این نکته توجه داشت که در تمامی نقاط جهان، از مهمترین حقوقی که برای متهمان در نظر گرفته میشود، حق داشتن وکیل کیفری و طرح دفاعیه میباشد. در دعاوی که موضوع آنها جزایی میباشد نیز هر دو طرف دعوا می توانند از همان ابتدا وکیل یا وکلای خود را به محضر دادگاه معرفی کنند و از مزایای داشتن وکیل بهره ببرند. وکیل در ایران هنگامی که پیگیری پرونده های حقوقی را بر عهده میگیرد، این اختیار را دارد تا تمام مراحل دادرسی و قانونی پرونده را بر عهده گیرد و تنها در مواردی که موکل آنها را استثنا کرده است حق دخالت نخواهد داشت. ایشان استاد تمام دانشکده حقوق دانشگاه تهران، حقوقدان، نویسنده، عضو کانون وکلای کانادا و استاد دانشگاه اتاوا کانادا بوده اند.