معماری مذهبی ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد | معماری نواز


معماری مذهبی ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد | معماری نواز

حقوق مادی و معنوی اين پايگاه متعلق به مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی است و نشر غیرمجاز محتوای آن پیگرد قانونی کتاب های معماری دارد. استفاده از مطالب سایت ایران طرح فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع بلامانع است. ایرانیان بر طبق آیین یکتاپرستی زرتشت، نور و آتش را در مقابل ظلمت و تاریکی جلوه ای از نماد خداوند می دانستند. در واقع انسان از طریق آتش می توانست خود را به نور حقیقت برساند. لذا آتش را در نقطه هایی که معابد زرتشتیان بودند جاودانه نگه می داشتند، تا جاودانگی زندگی انسانها را نمایان کنند.

  • دفتر طراحی و معماری تارامید، خالق و مجری آثار کم نظیر و ایده های نوین است.
  • در کتابراه برای همه سلیقه‌ها از داستان، رمان و شعر تا روانشناسی، تاریخی، علمی، موفقیت و…
  • دریاچه نسبتا عمیقی با آبی صاف و زلال در وسط این مجموعه واقع است که آب آن از کف دریاچه میجوشد.
  • مجموعه تخت سلیمان بر روی صفّه و یا تخت گاهی طبیعی بنا شده، که دو دروازه شمالی و جنوبی داشته است.

این دفتر معماری که از زیر مجموعه ی گروه ساختمانی عالی می باشد، بخش طراحی و معماری پروژه های گروه ساختمانی عالی و همچنین سایر همکاران و مشتریان را انجام می دهد. آتشکده ها یا معابد آتش از الگوی فضایی خاصی پیروی می کردند. این بنا به صورت چهار تاقی ساخته می شد که از یک سقف گنبدی روی چهار ستون نگهدارنده سقف استوار می گردید. یکی از قدیمی ترین و مهم ترین آتشکده های ایران آتشکده «آذرگشسب» در نزدیکی شهر تکاب در آذربایجان غربی می باشد. مجموعه تخت سلیمان بر روی صفّه و یا تخت گاهی طبیعی بنا شده، که دو دروازه شمالی و جنوبی داشته است.

مجله علمی

طرح آن مانند تخت جمشید است و ستون های آن همه از سنگ تراش است. صفّه یا سکویی که بر روی آن بنا شده ۷ متر از سطح زمین ارتفاع دارد. این سکو به وسیله دیوار ضخیم و پرحجمی از چهار طرف احاطه شده است.

معماری اماکن مذهبی

اما این شیفتگی و دلبستگی غالبا فاقد درکی درست از اعتقادات و شیوه زندگی افرادیست که این بناها برای آنها ساخته شده‌اند. بناهای اسلامی، عقاید مذهبی، ساختار اجتماعی و اقتصادی انگیزه‌های سیاسی و احساسات بصری یک سنت فراگیر و یکپارچه را به تصویر می‌کشد. وجود یک مفهوم معماری منسجم در پس تفاوتهایی که از سده به سده و از منطقه به منطقه شکل گرفته، گواهی بر قدرت و وسعت اسلام است. گستره فرهنگ اسلامی از الهیات تا تجارت، از جنگ تا لذایذ شخصی و از عرفان تا فناوری در مجموعه‌ای از بناها در بالاترین مرتبه خود به نمایش گذاشته می‌شود. معماری ایرانی پس از ظهور اسلام، چون مرواریدی درخشان در تاج جهان اسلام میدرخشید. کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است.

نقش معماری درتوسعه صنعت گردشگری

خرید محصول توسط کلیه کارت های شتاب امکان پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود محصول در اختیار شما قرار خواهد گرفت. ایرانیان کهن که آیین مهرپرستی(میترائیسم) داشتند، مهرابه هایی را نیز برای عبادت خود ساخته بودند. آناهیتا «ایزد بانوی آب های آسمانی» پیش از ظهور زرتشت پیامبر، در میان قبایل آریایی مورد توجه بسیار بوده است. اول آنکه بر روی آجرهای نما خطوطی به شکل خط میخی که همان خط ایلامی می باشد، حک شده است. دوم آنکه قدیمی ترین تاق قوسی شکل ایران در این بنا قرار گرفته است. سقف پله های این بنا تاقی نیم دایره ای شکل و بدون تیزی دارد.