در روز جمعه – همان روزی که دیوان عالی در موردی که دکترین عدم تفویض اختیارات خصوصی را مطرح میکرد، گواهی صادر کرد – دادگاه استیناف ایالات متحده برای مدار DC به این نتیجه رسید که حداقل برخی از اختیاراتی که توسط سازمان تنظیم مقررات صنعت مالی (FINRA) اعمال میشود، بدون وجود کافی نظارت فدرال، دکترین عدم تفویض اختیارات خصوصی را نقض می کند.
قاضی میلت نظر 41 صفحه ای را برای هیأت در آن نوشت Alpine Securities Corp. v. FINRA، قاضی سرنیواسان به آنها پیوست. قاضی واکر تا حدودی با این قضاوت موافقت کرد و تا حدی مخالفت کرد، زیرا او نسبت به ا،ریت بیشتر به چالش FINRA نظر مساعد داشت.
قاضی میلت پرونده و نتایج دادگاه را به شرح زیر خلاصه کرد:
صنعت اوراق بهادار ایالات متحده توسط نهادهای خصوصی و ،ت فدرال تنظیم می شود. این تنظیمکنندههای خصوصی، که به آنها سازمانهای خود تنظیمی میگویند، قدمتشان به قرنها برمیگردد به زم، که گروههایی از معاملهگران اوراق بهادار قو،ن خودگرد، را اتخاذ ،د که به موجب آن تجارت انجام میدادند و اعتماد عمومی را در عملیات خود تضمین می،د.
امروزه، یک شرکت خصوصی، سازمان تنظیم مقررات صنعت مالی (“FINRA”)، بخش های بزرگی از صنعت اوراق بهادار را تنظیم و نظارت می کند. کنگره، با این حال، قو،ن فدرال را در مورد این شیوه های خودتنظیمی خصوصی تطبیق داده است. همانطور که در اینجا مربوط می شود، قانون فدرال به طور مؤثر ا،ر شرکت ها و افرادی را که اوراق بهادار معامله می کنند ملحق می کند که به ،وان شرط مشارکت در آن تجارت به FINRA بپیوندند. قانون فدرال، به ،ه خود، FINRA را تحت نظارت کمیسیون بورس و اوراق بهادار (“SEC”) قرار می دهد و از FINRA می خواهد که اطمینان حاصل کند که اعضایش هم با قو،ن خود FINRA و هم با قو،ن اوراق بهادار فدرال مطابقت دارند.
در سال 2022، FINRA یکی از اعضای خود، Alpine Securities Corporation را به دلیل نقض قو،ن خصوصی FINRA برای رفتار اعضا تحریم کرد و حکم توقف و توقف را علیه Alpine اعمال کرد. آلپاین سپس در دادگاه فدرال شکایت کرد و قانون اساسی FINRA را به چالش کشید.
در حالی که این شکایت در حال بررسی بود، FINRA به این نتیجه رسید که Alpine دستور توقف و توقف را نقض کرده است و یک روند سریع برای ا،اج Alpine از عضویت در FINRA را آغاز کرده است. Alpine سپس به دنبال دستور مقدماتی از دادگاه منطقه علیه رسیدگی سریع شد، با این استدلال که FINRA خلاف قانون اساسی است زیرا اقدام سریع آن علیه Alpine یا دکترین عدم تفویض اختیارات خصوصی یا بند انتصابات را نقض می کند. دادگاه منطقه دستور مقدماتی را رد کرد.
ما اکنون فقط تا حدی که دادگاه منطقه به FINRA اجازه داده آلپاین را بدون فرصتی برای بررسی SEC ا،اج کند، مع، می کنیم. Alpine مستحق آن حکم اولیه محدود است زیرا نشان داده است که در صورت ا،اج از FINRA و کل صنعت اوراق بهادار قبل از بررسی ماهیت تصمیم FINRA توسط SEC، با صدمات جبران ناپذیری مواجه خواهد شد. آلپاین همچنین احتمال موفقیت خود را در استدلال خود نشان داده است که عدم بررسی ،تی قبل از ا،اج، دکترین عدم تفویض اختیارات خصوصی را نقض می کند. بر این اساس، ما معتقدیم که FINRA نمیتواند Alpine را قبل از اینکه Alpine بررسی کاملی از سوی کمیسیون SEC درباره شایستگی هر تصمیم ا،اج انجام دهد یا قبل از سپری شدن دوره Alpine برای درخواست چنین بازبینی، ا،اج کند.
در عین حال، ما معتقدیم که Alpine نشان نداده است که تا زم، که FINRA نتواند Alpine را تا زم، که SEC بررسی خود را انجام دهد، از شرکت در روند تسریع شده آسیب جبران ناپذیری متحمل شود. به همین دلیل، Alpine نشان نداده است که این حق را دارد که دستور مقدماتی برای توقف کامل این روند را داشته باشد.
از آنجایی که این پرونده در یک وضعیت دستور مقدماتی به ما می رسد، ما ،وماً مزیت های نهایی هیچ یک از چالش های قانون اساسی آلپاین را حل نمی کنیم، و تصمیم ما در مورد احتمال موفقیت آلپاین در موضوع عدم نمایندگی خصوصی فقط بر اساس سابقه اولیه در این زمینه است. مورد ما این کار را به دادگاه منطقه ای واگذار می کنیم تا صحت نهایی ادعاهای آلپاین را مشخص کند.
نظر 29 صفحهای قاضی واکر که تا حدی با قضاوت موافق است و تا حدی مخالف است:
اصل دوم قانون اساسی اینگونه آغاز می شود: «قوه مجریه به رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا واگذار می شود». این بدان م،است که شهروندان خصوصی نمی توانند قدرت اجرایی قابل توجهی داشته باشند. همچنین هیچ، در ،ت نمی تواند به جز رئیس جمهور و مقامات اجرایی منصوب و برکنار شوند که مطابق با ماده دوم باشد.
سازمان تنظیم مقررات صنعت مالی اسماً یک شرکت خصوصی است. این سازمان نقض قو،ن اوراق بهادار فدرال را بررسی، پیگرد قانونی و قضاوت می کند. این قو،ن عموماً دلالها را از انجام تجارت منع میکند مگر اینکه به FINRA تعلق داشته باشند.
امروزه، ا،ریت معتقدند که قانون اساسی احتمالاً نیاز به بازنگری ،ت دارد تا اینکه FINRA ممکن است یک شرکت را از صفوف خود ا،اج کند و در نتیجه آن شرکت را از کار بیاندازد. این برگزاری یک پیروزی برای قانون اساسی است.
اما این فقط یک پیروزی جزئی است زیرا مشکلات مربوط به مراحل اجرایی FINRA حتی عمیق تر است. FINRA هنگام تحقیق، تعقیب و قضاوت اولیه درباره اتهامات شرکتی که طبق قانون موظف است خود را در اختیار FINRA قرار دهد، از اختیارات اجرایی قابل توجهی برخوردار است. این نوع قدرت اجرایی فقط توسط رئیس جمهور (مسئول به ملت) و مقامات اجرایی او قابل اعمال است
(به او پاسخگو است).FINRA با نادیده گرفتن این اصل از طریق یک “دادرسی غیرقانونی، به رهبری یک تصمیم گیرنده غیرقانونی”، صدمات جبران ناپذیری را تحمیل می کند که این دادگاه باید با اعطای دستور مقدماتی درخواستی به طور کامل از آن جلوگیری کند.
من با احترام با تصمیم ا،ریت مبنی بر انکار این تخفیف مخالفم.
من کاملاً مطمئن هستم که Alpine Securities دادخواستی برای certiorari ارسال خواهد کرد. سوال این است که آیا FINRA نیز همین کار را انجام خواهد داد (یا درخواستی برای بازخو، به صورت بانکی ارائه خواهد کرد).
منبع: https://reason.com/volokh/2024/11/24/dc-circuit-finds-some-finra-aut،rity-violates-private-nondelegation-doctrine/