قضات اولین پرونده های دوره 2023-24 را برنامه ریزی می کنند



اسکاتوس نیوز

توسط امی هاو

14 ژوئیه 2023 است
در ساعت 1:32 بعد از ظهر

تنها دو هفته پس از پایان انتشار نظرات قضات از دوره 2022-2023، دادگاه اکنون منتظر دوره بعدی است. دیوان عالی کشور روز جمعه منتشر شد تقویم جلسه استدلال شفاهی اکتبر آن. قضات فقط شش پرونده را طی پنج روز بین 2 تا 11 اکتبر بررسی خواهند کرد. با این حال، این جلسه شامل چندین پرونده مهم مانند چالش یک مرد نژادپرستانه ادعایی در نقشه کنگره کارولینای ج،ی و چالشی برای قانون اساسی برای تأمین بودجه برای اداره حمایت مالی مصرف کننده.

قاضی ها بحث را خواهند شنید دفتر حمایت مالی مصرف کننده در مقابل انجمن خدمات مالی جامعه در 3 اکتبر، روز دوم جلسه. این پرونده به ،وان چالشی از سوی صنعت وام دهی روز شروع شد به قانون CFPB که وام دهندگان را از تلاش برای برداشت از حساب های بانکی وام گیرندگان پس از دو تلاش ناموفق به دلیل کمبود بودجه در حساب ها منع می کرد.

دادگاه تجدیدنظر ایالات متحده برای حوزه پنجم این قانون را لغو کرد. توضیح داد که CFPB بودجه خود را مستقیماً از فدرال رزرو دریافت می کند که کارمزد را از بانک های عضو جمع آوری می کند، نه از طریق پولی که کنگره از طریق روند عادی تخصیص به آن اختصاص می دهد. و این که دادگاه تجدید نظر استدلال کرد، بند تخصیص قانون اساسی را نقض می کند که دستور می دهد «[n]پول از ،انه برداشت می شود، اما در نتیجه تخصیصی که قانون تعیین می کند.»

CFPB از قضات خواست تا این پرونده را بررسی کنند و هشدار داد که حکم حوزه پنجم “تعداد اقدامات CFPB در 12 سال پس از ایجاد آن را زیر سوال می برد” و قضات با انجام آن در فوریه موافقت ،د.

که در ال،اندر علیه کارولینای ج،ی کنفرانس NAACP، قضات به چالشی برای نقشه ت،یم مجدد کنگره که مجلس قانونگذاری تحت کنترل جمهوری خواهان کارولینای ج،ی پس از سرشماری سال 2020 تصویب کرد، در نظر خواهند گرفت. هیئتی متشکل از سه قاضی در اوایل سال جاری حکم داد که ناحیه 1 کنگره ایالت، که اکنون توسط نانسی میس جمهوری خواه نمایندگی می شود، خلاف قانون اساسی است، زیرا قانونگذاران عمدا ده ها هزار رای دهنده سیاهپوست را به منطقه دیگری منتقل کرده اند تا بتوانند این انتخابات را انجام دهند. منطقه یک صندلی امن برای جمهوریخواهان هیئت به ایالت دستور داد تا نقشه جدیدی ترسیم کند.

قانونگذاران به دیوان عالی شکایت ،د و به قضات گفتند که در ترسیم منطقه به جای نژاد، بر سیاست تمرکز کرده اند. آنها گفتند که اجازه دادن به تصمیم دادگاه بدوی، قوه مقننه آینده را در یک “بند غیرممکن” قرار می دهد. اما مخالفان پاسخ دادند که اتکای قانونگذاران به نژاد «غیر مجاز است حتی اگر نقشه‌سازان از نژاد به ،وان نماینده‌ای برای سیاست استفاده کنند».

در اینجا لیست کامل موارد برنامه ریزی شده برای استدلال در جلسه استدلال اکتبر 2023 آمده است:

پالسیفر علیه ایالات متحده (۲ اکتبر) – دادگاه ها چگونه باید قانون مجازات فدرال را تفسیر کنند که به متهمی که به دلیل برخی جرایم غیرخشونت آمیز مواد مخدر محکوم شده است، اجازه می دهد از حداقل مجازات اجباری اجتناب کند؟

دفتر حمایت مالی مصرف کننده در مقابل انجمن خدمات مالی جامعه (3 اکتبر) – اینکه آیا طرح بودجه برای CFPB قانون اساسی است یا خیر.

Acheson Hotels v. Laufer (4 اکتبر) – آیا یک «تست‌کننده» حقوق مدنی می‌تواند شکایتی را در مورد عدم ارائه اطلاعات در مورد دسترسی به آن برای افراد دارای معلولیت توسط یک هتل به چالش بکشد، در حالی که «تست‌کننده» قصد ندارد واقعاً از آن هتل بازدید کند.

موری علیه UBS Securities (10 اکتبر) – کارمندی که ادعا می کند تبعیض دارد، طبق ماده حفاظت از افشاگران قانون Sarbanes-Oxley، که شرکت های سهامی عام را از تبعیض علیه کارمند، که تخلف را گزارش می کنند منع می کند، چه نش، باید داشته باشد؟

بیمه گریت لی، در مقابل املاک ریدرز (10 اکتبر) – آیا طبق قانون دریاسالاری فدرال، یک بند انتخاب قانون در یک قرارداد دریایی می‌تواند غیرقابل اجرا باشد، در صورتی که اجرا مغایر با “سیاست عمومی قوی” ایالتی باشد که قانون آن جابجا شده است.

ال،اندر علیه SC کنفرانس NAACP (11 اکتبر) – آیا نقشه ت،یم بندی مجدد کنگره کارولینای ج،ی یک عامل نژادپرستانه غیرقانونی است.

این مقاله بود ابتدا در Howe on the Court منتشر شد.


منبع: https://www.scotusblog.com/2023/07/justices-schedule-first-cases-of-the-2023-24-term/