شیرآلات صنعتی انواع کاربردها قیمت راهنمای خرید | kasrasaran


شیرآلات صنعتی انواع کاربردها قیمت راهنمای خرید | kasrasaran

لوله مورد نظر را در داخل اتصال مربوطه فشار می‌دهند و بعد با مهره خارجی آن را بیشتر در مورد نویسنده سفت می‌کنند. معمولا جنس این نوع از اتصالات صنعتی از مس ساخته شده است، اما برای اتصال به انواع لوله‌ها کاربرد دارند. احتمالا بيشتر افراد بارها از انوتع خانگی چک ولو برای باز و بسته کردن جریان گاز در منازل مسکونی خود استفاده کرده اند. از این شیرها در صنعت جهت جلوگیری از بازگشت جریان گاز یا مایع استفاده می شود که معمولا بر روی لوله خروجی تلمبه می­گذارند. تا هنگامی که فشار سیال ورودی در داخل آن که در زیر دریچه عبور می­کند از بالای دریچه بیشتر باشد، شیر باز و اگر کمتر گردد شیر بسته می­شود.

  • با توجه به کاربردی که دارند از نوع متفاوتی از این شیرآلات و اتصالات صنعتی در هر موقعیتی استفاده می‌شود.
  • باترفلای ولو برای قطع و وصل و در برخی موارد نیز برای تنظیم و کنترل جریان بکار می روند.
  • شیرهای سماوری، از نوع شیرهای قطع و وصل می باشند، به این معنی که یا باید کاملا باز و یا کاملا بسته باشند.
  • مهمترین کاربرد آنها قطع و وصل کردن جریان سیال در درون لوله می باشد.

ابزاری مکانیکی که در صنایع مختلف برای بستن یا تغییر فشار جریان سیالات کاربرد دارند. همچنین گاهی اوقات از شیرها برای مخلوط کردن دو سیال برای رسیدن به دمای خاص نیز استفاده می‌شود. شیرآلات صنعتی از اجزای مختلفی از جمله بدنه، کلاهک یا درپوش، عملگر، ساقه، فنرها، عضو مسدود کننده، نشان دهنده‌ی موقعیت و … شیرآلات صنعتی یا ولو ها (valve) وسیله ای پرکاربرد برای کنترل و تنظیم جریان و فشار سیالات هستند. شیرآلات پایپینگ یکی از مهم ترین اجزای سیستم های پایپینگ به شمار می روند و در مواقعی که اختلاف فشار را در جریان سیال شاهد باشیم کاربردی هستند. در این مقاله قصد داریم تا با انواع شیرآلات صنعتی و ویژگی های هر یک آشنا شویم.

دسته بندی ها

بنابراین با وجود این موارد دریچه به طور کامل و محکم بسته می شود. قابلیت باز و بسته شدن شیر در بخش داخلی شیر ها که به آنها بدنه گفته می شود، می باشد. یکی از مکانیزم ها به صورت دستی می باشد و توسط یک اهرم دستی یا چرخی مثل شیر منبع یا شیر آب، باز و بسته می شود؛ و دیگری به صورت خودکار توسط یک موتور اتومبیل یا موتور بخار، باز و بسته می شود. برای استعلام قیمت شیرآلات صنعتی هر یک از انواع آن با هر سایز و برندی کافی است؛ با ما تماس بگیرید و یا از طریق واتس آپ یا ایمیل با ما در ارتباط باشید. امروزه در زمینه تولید و تامین شیرآلات صنعتی، شرکت های زیادی در سراسر جهان وجود دارند؛ و از آنجایی که این محصول تنوع بسیار زیادی دارد نمی توان قیمت مقطوعی برای آنها مشخص کرد.

شیر دیافراگمی

تمامی حقوق این سایت متعلق به شرکت چشم‌انداز صنعت بین‌الملل می‌باشد. ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم. نظرتون درباره این مقاله چیه؟
ما رو راهنمایی کنید تا اون رو کامل تر کنیم و نواقصش رو رفع کنیم. منبع تغذیه آن ها می تواند برق تک فاز، سه فاز و یا جریان مستقیم (DC) باشد.

تفاوت اندک این شیرها با شیرهای اطمینان معرفی شده در بخش 8-3 مربوط به حساسیت بالاتر و فشار تنظیمی بسیار کمتر این دسته از شیر هاست. اگر سوراخ توپی 90 درجه بچرخد، مسیر حرکت سیال مسدود و شیر در حالت بسته قرار می گیرد. یک سوراخ در وسط این توپی (مانع کروی) قرار دارد که اگر مجرای سوراخ توپی در راستای عبور سیال قرار بگیرد، مسیر حرکت سیال باز می شود. شیرهای سماوری، از نوع شیرهای قطع و وصل می باشند، به این معنی که یا باید کاملا باز و یا کاملا بسته باشند. قابلیت تنظیم جریان در این شیرها وجود دارد ولی گاهی اوقات از این شیرها تنها به منظور قطع و وصل جریان استفاده می شود.