شکایت شرکت در مورد درج نظر دادگاه عالی در کمپین تبلیغاتی – جاناتان تورلی



توییتر

به تازگی، شرکت مد Balenciaga فعالانه به دنبال شناخت عمومی برای قطع رابطه با توییتر این اقدام در اوایل مبارزات انتخاباتی علیه ایلان ماسک به دلیل تلاش برای بازگرداندن حفاظت از آزادی بیان در سایت انجام شد. در حال حاضر، Balenciaga به دلیل یک کمپین تبلیغاتی با حضور کودکان با ،س های عروسکی در لباس های BDSM مورد انتقاد قرار گرفته است. این شرکت به ،وان بخشی از تلاش خود برای انحراف از ادعای ، ، کودکان، شکایتی ۲۵ میلیون دلاری علیه تهیه کنندگان کمپین تبلیغاتی تنظیم کرده است. این پرونده به خصوص جالب است زیرا نه به اندازه BDSM یا ،س های بندگی که توسط Balenciaga به بازار عرضه می شوند، بلکه شامل تصویر یک حکم دادگاه ،وگرافی کودکان. با این حال، این شرکت ممکن است در مورد نقش خود در کمپین با چالش‌های حقوقی مهمی روبرو شود.

این کمپین منجر به یک واکنش سریع جه،:

آلیسون اچ. سنتوفانته

@AlisonHowardC

تبلیغ Balenciaga منزجر کننده است. کودکان نوپا که با ،اب بازی های ، BDSM و الکل ژست می گیرند. پنهان ، یک پرونده دادگاه عالی که شامل یک قانون فدرال ،و کودک است… از ،ت زدن بچه ها برای فروش چرندیات گران قیمت زشت خودداری کنید. #بالنسیاگا”

شرکت بود نیز انتقاد کرد برای گنجاندن تصاویری از کتاب ها در تصاویر دیگر مایکل بورمنز، هنرمندی که به دلیل استفاده از کودکان برهنه و آیین های غیبی شناخته شده است.

متاسفیم . . . به نوعی

Balenciaga دو عذرخواهی کرد. این شرکت به ویژه برای بازاریابی ،س‌های ، BDSM عذرخواهی نکرد. در عوض، این شرکت به دلیل ارائه “کیف های مخملی” خود با کودکان عذرخواهی کرد.

«ما صمیمانه از هرگونه اهانتی که ممکن است کمپین تعطیلات ما ایجاد کرده باشد عذرخواهی می کنیم. کیف های ،س مخمل خواب دار ما نباید در این کمپین با کودکان نمایش داده می شد. ما بلافاصله این کمپین را از همه پلتفرم‌ها حذف کردیم.»

چیزی که شرکت با اولین عذرخواهی خود توضیح نمی دهد که چرا این به وضوح ظالمانه است اما هنوز توسط شرکت تأیید شده است.

ا،ر کمپین های بزرگ توسط مدیران شرکت ها تایید می شوند. هیچ شرکت بزرگی به سادگی به پیمانکاران برای انتشار تصاویر و کمپین‌های بازاریابی حق بیمه نمی‌دهد. احتمالاً مدیران Balenciaga از قبل کمپین را نشان داده و آن را پسندیده اند. اگر چنین است، آنها هیچ مشکلی با فروش کودکان ،س های اسارت نمی دیدند.

دومین عذرخواهی مربوط به درج عجیب نظر دیوان عالی کشور در یکی از تصاویر بود. بیرون آمدن از میان انبوهی از اشیاء روی میز، گوشه ای از نظر در نظر سال 2002 است. ویلیامز علیه ایالات متحده، جایی که دادگاه جرم فدرال را برای تشویق و درخواست ،وگرافی کودکان تایید کرد.

هیچ توضیحی در مورد اینکه چرا ،ی این نظر را به عهده گرفته است، ارائه نشده است. از قضا، این نظر حق تعقیب کیفری ،، را که تصاویر مستهجن تلقی می‌شوند را منتشر می‌کنند، تایید می‌کند. تصاویر Balenciaga به وضوح ،وگرافیک نیستند، اما بلافاصله توسط بسیاری به دلیل استفاده از کودک، که ،س های اسارت را می فروختند، محکوم شدند.

تصاویر یتیم

اغلب گفته می شود که “موفقیت پدران زیادی دارد، ش،ت یک یتیم است.” این قطعاً در مورد این کمپین ظاهر می شود، جایی که به نظر می رسد هیچ ، مالکیت تصاویر را نمی گیرد.

Balenciaga به خاطر سیگنال‌های فضیلتی که با موی سر ایجاد می‌شود، شهرت دارد، همانطور که با اشتیاقش برای پیوستن به فلش موب رسانه‌ای علیه توییتر نشان داده شده است. اکنون، این شرکت با مقصر دانستن همه افراد به جز ظاهراً عکاس، در تلاش برای مهار آسیب است.

گابریل گالیمبرتی اصرار داشت در اینستاگرام که مسئولیتی در قبال موارد نمایش داده شده در ع، ها ندارد. با این حال، اگرچه او ممکن است متوجه موضوع نظر نشده باشد، اما کاملاً آگاه بود که به کودک، که کیسه‌های BDSM را در دست داشتند تیراندازی می‌کرد. پیشنهاد این است که او به سادگی یک دکمه را فشار می دهد یا هیچ قضاوت مستقلی در مورد تصویر ندارد. احتمالاً انبوهی از تصاویر نژادپرستانه، یهودستیزانه یا توهین‌آمیز دیگر وجود دارد که او نمی‌تواند آنها را شلیک کند. به نظر می رسد بازاریابی محصولات ، و اسارت با کودکان در میان این تصاویر نباشد.

این شکایت علیه شرکت تولید North Six, Inc و طراح صحنه نیک، دژاردین است. این شرکت به دنبال جبران خسارات گسترده متهمان در رابطه با کمپین تبلیغاتی است که Balenciaga آنها را برای تولید استخدام کرده است.

این پرونده ادعا می کند که North Six و Des Jardins تصاویر اسناد دادگاه را نه تنها بدون اطلاع آن، بلکه با هدف “بدخواهانه یا حداقل، فوق العاده بی پروا” درج کرده اند. ادعای خسارت اقتصادی ناشی از “ارتباط نادرست و وحشتناک با موضوع نفرت انگیز و عمیقاً نگران کننده تصمیم دادگاه” است.

نظریه مسئولیت

بر اساس این پرونده، تصویر این نظر کافی بود تا به وجهه شرکتی آن لطمه وارد کند زیرا “اعضای مردم، از جمله رسانه های خبری، بالنسیاگا را به طور نادرست و وحشتناکی با موضوع نفرت انگیز و عمیقاً نگران کننده تصمیم دادگاه مرتبط کرده اند.” بنابراین، North Six و Des Jardins مسئول «ارتباط» خواهند بود که از گنجاندن تصویری جزئی از نظر دادگاه عالی ایجاد شده است، تصویری که برای اینکه بتوان آن را به ،وان بیننده تشخیص داد، نیاز به بزرگنمایی قابل توجهی دارد.

این پرونده صراحتاً دلیل اقدامی را ذکر نمی کند، جز اینکه گفته شود این کمپین «غیرقابل توضیح»، «بدخواهانه، یا حداقل، فوق العاده بی پروا» بوده است.

بدیهی است که ادعاهای قراردادی وجود دارد. با این حال، تشکیل پرونده مانند یک اقدام مبتنی بر سهل انگاری به نظر می رسد. بار دیگر، سوال بررسی احتمالی و تایید کمپین توسط Balenciaga است. این شرکت می تواند بگوید که هیچ دلیلی برای کارکنانش وجود ندارد که تصاویر کوچک کاغذهای روی میز را به صفر برسانند، اگرچه برخی می گویند که هر ،مت از چنین تصویری باید به دقت بررسی شود. زم، که در کمپین به وضوح کودک، که ،س‌های اسارت را بازاریابی می‌،د، هیئت منصفه ممکن است از شوک ادعا خودداری کند.

در پایان، North Six و Des Jardins پیمانکار، بودند که برای Balenciaga کار می ،د. این بدان م،ا نیست که مسئولیت منتفی است. این کار را دشوارتر می کند. یک قاعده حقوقی رایج وجود دارد، صدمات غیر من، یا “برای یک فرد مایل، اشتباه نیست”.

شرکت‌ها عموماً در قبال اقداماتی که کارمندان در محدوده شغلی خود انجام می‌دهند، تحت ،وان مافوق پاسخ یا ادعای «که استاد باید پاسخگو باشد» مسئول هستند. این شرکت می تواند استدلال کند که اینها پیمانکاران مستقل هستند، نه کارمندان، اما همچنان باید از نظر محتوا و تأیید شرکت مادر تحت قرارداد عمل کنند.

از برخی جهات، این پرونده مانند یک پیچ و تاب عجیب در مورد اقدامات “تسلیم سهل انگارانه” است. این معمولاً جایی است که شرکت توسط شخص ثالث به دلیل اقدامات یک کارمند یا پیمانکار مورد شکایت قرار می گیرد. در اینجا شرکت اساساً استدلال می کند که با سهل انگاری بازاریابی را به این پیمانکاران واگذار کرده و سپس در نتیجه این واگذاری آسیب دیده است. این ممکن است برای یک هیئت منصفه خیلی خوب باشد.

البته، بالنسیاگا می‌تواند این پرونده را بیشتر به ،وان یک تلاش روابط عمومی برای انتقال سرزنش به جای هرگونه تلاش واقعی برای تأمین خسارت از طرف پیمانکاران خود بداند.

اگر Balenciaga به این پرونده به ،وان بخشی از کمپین روابط عمومی نگاه می کند، ممکن است بخواهد آن را برای مدت طول، دنبال نکند. Discovery به این پیمانکاران اجازه می دهد تا مقامات Balenciaga را بر اساس دانش خود و تأیید کمپینی که از کودکان برای بازاریابی ،س های اسارت استفاده می کند، عزل کنند. این می تواند هر دستاوردی را که Balenciaga در این کمپین متقابل به دست آورد، از بین ببرد.

اینجا اخطار و احضار هستند.




منبع: https://jonathanturley.org/2022/11/27/balenciagas-،-bears-fa،on-company-sues-over-the-inclusion-of-،ography-opinion-in-marketing-campaign/