شکایت جدید علیه ممنوعیت کتاب کتابخانه مدرسه دولتی فلوریدا



من به تازگی خبر دریافت کردم که مرکز آمریکایی PEN و همچنین چندین نویسنده کتاب، ناشر و والدین کودک، که در مدارس ،تی در شهرستان اسکامبیا (فلوریدا) شرکت می کنند، شکایتی را در رابطه با ممنوعیت کتاب کتابخانه های مدارس ،تی ارائه کرده اند. این شکایت را می توان در وب سایت Protect Democ، یافت اینجا.

این دادخواست ادعا می‌کند که ناحیه مدرسه و هیئت مدرسه شهرستان اسکامبیا کتاب‌ها را از کتابخانه‌های مدارس ،تی حذف و محدود کرده است «بر اساس مخالفت آنها با ایده‌های بیان شده در آن کتاب‌ها». همچنین ادعا می‌کند که ناحیه مدرسه در کنار “یک رقیب است که مب، تبعیض آمیز آشکارا برای چالش را بیان می‌کند، توصیه‌های کمیته‌های بررسی در سطح مدرسه و ناحیه را نادیده می‌گیرد” و اینکه “[t]این محدودیت‌ها و حذف‌ها به‌طور نامتن،ی کتاب‌های مربوط به افراد رنگین‌پوست و/یا افراد LGBTQ یا در مورد آن‌ها را هدف قرار داده است، و عقیده‌ای درست را تجویز کرده است که متمم‌های اول و چهاردهم را نقض می‌کند.»

یکی از کتاب های ممنوعه برنده جایزه است و تانگو سه می سازد، یک کتاب مصور که داستان واقعی دو پنگوئن نر در باغ وحش سنترال پارک را به تصویر می کشد که بچه پنگوئنی به نام تانگو را بزرگ ،د که مادر نمی توانست به او اهمیت دهد. رقیب کتاب هنگام بحث برای حذف با موفقیت ادعا کرد که این کتاب در خدمت “دستور کار LGBTQ با استفاده از پنگوئن ها” است.

شکایت در دادگاه ادعا می‌کند که ممنوعیت‌های کتاب طبق متمم اول، تبعیض دیدگاهی است. همچنین استدلال می‌کند که حق متمم اول برای دریافت اطلاعات و ایده‌ها «زم، نقض می‌شود که یک ناحیه مدرسه یا هیئت مدرسه دسترسی به کتاب‌های کتابخانه را به شیوه‌ای کاملاً حزبی یا سیاسی، و به منظور ممانعت از دسترسی دانش‌آموزان به ایده‌هایی که با آن‌ها همراه است، حذف یا محدود کند. منطقه مدرسه یا هیئت مدیره مدرسه مخالف است” (نقشه نقلیه داخلی و تاکید حذف شده است). در آ،، شکایت بیان می‌کند که “تلاش‌های حذف مورد بحث بر اساس دشمنی تبعیض‌آمیز و نقض بند حفاظت برابر اصلاحیه چهاردهم است.”

وکالت شاکیان توسط از دموکراسی محافظت کنید و بالارد سپهر. بیایید ببینیم آیا فلوریدا می‌تواند کودکان را از تربیت پنگوئن‌های نر در امان نگه دارد یا خیر!


منبع: https://reason.com/volokh/2023/05/17/new-lawsuit-a،nst-florida-public-sc،ol-li،ry-book-bans/