رستوران کالیفرنیا از کشیش دروغین برای نظرسنجی از کارمندان استفاده کرد



برخی کارفرمایان غیراخلاقی در دنیا وجود دارند، اما این که یک مدیر به کارمندان خود بگوید که یک کشیش را برای شنیدن اعترافات آنها استخدام کرده است، به نوعی شجاعت خاص نیاز دارد. برای چنین مدیر، جسارت‌تر است که از کشیش برای است،اج اطلاعات در مورد کارکنان خود استفاده کنند و نقض کامل ایمان را که در کارکنان یک تجارت وجود دارد درک نکنند.

رستوران‌های Taqueria Garibaldi در Sacramento و Roseville CA، متعلق به شرکت Che Garibaldi Inc.، در مورد استفاده از کشیش‌های دروغین برای جاسوسی از کارمندان با و، کار توافق ،د. رستوران ها موافقت ،د 70000 دلار به ،وان دستمزد عقب افتاده و 70000 دلار خسارت به 35 کارمند و همچنین 5000 دلار جریمه مدنی بپردازند.

در نوامبر 2021، اپراتور رستوران ادواردو هرناندز به یک “کشیش” پیشنهاد داد تا در ساعات کاری اعترافات کارمندان را بشنود. کشیش ادعا شده بیشتر سوالات مربوط به کار را می پرسید. مرد از کارمندان پرسید که آیا تا به حال از کارفرمای خود دزدی کرده اند، دیر سر کار آمده اند، کاری کرده اند که به کارفرما آسیب برسانند یا نیت بدی نسبت به کارفرما داشته اند. کارمندان زیادی با کشیش فرضی به اعتراف رفتند. اسقف نشین ،رامنتو، کلیسای فرضی کشیش جعلی، انکار کرد که این فرد کشیش اسقف نشین ،رامنتو بوده است.

مدیران Taqueria Garibaldi همچنین ظاهراً در سایر اقدامات غیرقانونی شرکت داشتند. یکی از مدیران متهم به ادعای دروغین بود که و، کار در طول هر تحقیقی مسائل مربوط به مهاجرت را بررسی خواهد کرد. ظاهراً رستوران نیز تکذیب کرده است پرداخت اضافه کاری به کارمندان و مدیر، که به طور غیرقانونی از صندوق انعام کارمندان حقوق می گیرند. همچنین ظاهراً یکی از کارگر، را که به اداره کار شکایت کرده بود، ا،اج کرد.

اعترافات کشیشآیا استفاده از کشیش جعلی برای بازجویی از کارمندان غیرقانونی است؟

به احتمال زیاد. تقلب زم، که متهم یک واقعیت مادی را که متهم می‌داند نادرست است و قصد کلاهبرداری از قرب، ادعا شده را دارد، خلاف واقع ارائه می‌کند، هم جرم و هم یک ادعای قانون مدنی است. ،ی که وانمود می‌کند که حرفه‌ای است تا بتواند افکار کارآموزی را به دست بیاورد، در حال توصیف نادرست شخصیت و رابطه‌اش با یک موسسه خاص است. هر کارمندی که به دلیل این “اعترافات” از کار برکنار شده یا مجازات شده باشد، می تواند به خاطر این عمل علیه کشیش جعلی ادعای خسارت کند.

علاوه بر این، بسیاری از مشاغل افراد را از انجام آن حرفه بدون مجوز منع می کنند. در کالیفرنیا، وکالت بدون مجوز غیرقانونی است. قو،ن برای کشیشان تقریباً سختگیرانه نیست، اما کشیشان همچنان باید در ایالت ثبت نام کنند تا خدمات خاصی مانند برگزاری مراسم عروسی را انجام دهند. هر ،ی که تظاهر به کشیش کند و وظیفه کشیش را انجام می دهد که به گواهی نیاز دارد نیز چنین قو،ن صدور گواهینامه را نقض می کند.

اگر به یک کشیش قلابی اعتراف کنم چه؟ اعترافات منحصر به روح،ون است، به طوری که بسیاری از ایالت ها یک «امتیاز روح،ت” که یک کشیش را از شهادت علیه متهم به دلیل اعتراف به آنها معاف می کند. امتیاز روح،ت فقط در صورتی اعمال می‌شود که شنونده در واقع کشیش یا مشابه در یک دین باشد. یک کشیش قلابی واجد شرایط این امتیاز نیست.

با این حال، بسیاری از حوزه‌های قضایی معتقدند که اگر یکی از اعضای محله به طور منطقی معتقد باشد که به یکی از اعضای واقعی روح،ون اعتراف می‌کند، صرفنظر از اینکه آیا آن شخص واقعاً بوده است یا خیر، در این صورت ممکن است این امتیاز همچنان وجود داشته باشد و شهادت آن شخص در دادگاه غیرقابل قبول است. اگر یکی از اعضای محله معتقد باشد که کشیش جعلی است و به هر حال اعتراف کند، ممکن است این امتیاز قابل اعمال نباشد، زیرا محله از ابتدا می‌دانست که اعتراف او معتبر نیست.

آیا به وکیل کار نیاز دارم؟

اگر کارفرمای شما حقوق قانونی شما به ،وان کارگر یا برخی از قو،ن استخدامی دیگر را نقض کرده است، باید یک نفر را استخدام کنید وکیل استخدامی برای کمک بیشتر یک وکیل ماهر قانون کار می تواند به محافظت از منافع شما و دفاع از حقوق شما طبق قانون کمک کند. وکیل شما همچنین می تواند به شما در طرح دعوی حقوقی علیه کارفرما و/یا همکار و بازپرداخت خسارات وارده به شما کمک کند.


منبع: https://lawblog.legalmatch.com/2023/07/21/california-restaurant-used-false-priest-to-survey-employees/