دیجیتالی شدن معوق قانون ساخت و ساز مونته نگرو – املاک و مستغلات



17 فوریه 2023

وکلای Sc،enherr در قانون


برای چاپ این مقاله تنها چیزی که نیاز دارید ثبت نام یا ورود به سایت Mondaq.com است.

قانون ساخت‌وساز مونته‌نگرو از زمان تصویب قانون برنامه‌ریزی فضایی و ساخت تأسیسات در سال 2017 شاهد دیجیتالی‌سازی متوسط ​​بوده است. اما در حالی که برخی از فعالیت‌های قبل از ساخت و ساز و ساخت و ساز دیجیتالی شده‌اند، پیامدهای عملی اغلب توسط بوروکراسی و اداری طول، مدت محدود می‌شود. زم، که صحبت از اسناد چاپی مربوط به ساخت و ساز می شود.

به ،وان مثال، قو،ن قابل اجرا در مونته نگرو مقرر می دارد که کل مجموعه اسناد فنی (مانند طراحی مفهومی، پروژه مفهومی و طرح اصلی) باید به صورت الکترونیکی اجرا شده و با امضای الکترونیکی واجد شرایط امضا شود. ممیزی فنی طرح اصلی نیز باید به صورت الکترونیکی و با امضای الکترونیکی پیشرفته امضا شود. همین ا،امات در مورد گزارش های نهایی که توسط ناظر حرفه ای در پایان ساخت و ساز تهیه می شود و برای اظهارات پیمانکار در مورد کارهای تکمیل شده صادر شده در پایان هر مرحله ساخت و ساز و پس از اتمام ساخت اعمال می شود.

الکترونیک در مقابل کاغذ

اگرچه قانون مقرر می دارد که اسناد مربوط به ساخت و ساز باید به صورت الکترونیکی تهیه شود، مقامات ،تی ذیصلاح ممکن است همچنان از همتایان چاپی خود درخواست کنند. به ،وان مثال، درخواست و کلیه مدارک همراه برای صدور شرایط فنی – شهری (پیش نیاز شروع ساخت و ساز) باید به صورت کاغذی و به صورت حضوری یا پستی به مراجع ذیصلاح ،تی ارائه شود. علاوه بر این، طرح اصلی اصلاح شده به صورت الکترونیکی هنوز باید چاپ شود و در محل ساخت و ساز نگهداری شود. دفترچه گزارش ساختمان نیز باید به صورت کاغذی نگهداری شود، حتی اگر بقیه اسناد پروژه به صورت الکترونیکی اجرا شود. در نهایت، پس از نهایی شدن ساخت، سرمایه‌گذار همچنان باید اسناد پروژه را پرینت کند و آن را به کاداستر املاک ارائه کند تا کتیبه تأسیسات ساخته شده را به دست آورد – پیش نیاز هر گونه استفاده از تأسیسات ساخته شده.

این تداوم یا حتی ترجیح دادن فرم‌های چاپی نسبت به فرم‌های الکترونیکی مانع از اثربخشی فرآیندهای دیجیتالی‌سازی مداوم می‌شود. در حالی که تلاش های پراکنده ای برای دیجیتالی ، بیشتر مراحل ساخت و ساز در مونته نگرو صورت گرفته است، هنوز هیچ پیشرفت عمده ای صورت نگرفته است.

نمونه کرواسی

،، که بر دیجیتالی شدن بیشتر قانون ساخت و ساز و صنعت ساخت و ساز در مونته نگرو نظارت می کنند باید از اقدامات و ابتکارات موفق اجرا شده توسط همسایگان خود الهام بگیرند. به ،وان مثال، کرواسی مجوز ساخت و ساز دیجیتالی را معرفی کرده است که امکان ارسال الکترونیکی اسناد فنی به مقامات ذیصلاح ،تی و دریافت مجوز ساخت و ساز (معادل کرواسی شرایط فنی شهری مونته نگرو برای تاسیسات مهندسی غیر پیچیده) را به صورت الکترونیکی فراهم می کند.

کرواسی همچنین یک دفترچه ثبت دیجیتالی ساخت و ساز راه اندازی کرده است که به ،وان یک پایگاه داده پروژه جامع عمل می کند که توسط مهندس ناظر اجرا می شود و همه اطلاعات پروژه و داده های مربوطه را جمع آوری و ذخیره می کند. همچنین به طرفین یک پروژه ساختم، این امکان را می دهد که به راحتی داده ها را وارد کنند، اسناد را امضا کنند و تمام اعلان های کلیدی پروژه را دریافت کنند. به این ترتیب، فرآیند دیجیتالی سازی که با معرفی مستندات فنی تهیه شده به صورت الکترونیکی آغاز شد، با موفقیت در مراحل بعدی تحقق یافت.

اگرچه دیجیتالی شدن قانون ساخت و ساز مونته نگرو برای توسعه اقتصادی بیشتر کشور بسیار مهم تلقی می شود، اجرای جزئی و ناقص آن ممکن است مشکلات بیشتری را در عمل ایجاد کند. بنابراین، یادگیری از شیوه های موفق و تسریع تلاش های مداوم ممکن است کلید دستیابی به یک محیط ساخت و ساز دیجیتالی کاربردی و پایدار باشد.

محتوای این مقاله به منظور ارائه راهنمای کلی در مورد موضوع است. باید در مورد شرایط خاص خود از یک متخصص مشاوره بگیرید.

مقالات پرطرفدار در مورد: املاک و مستغلات و ساخت و ساز از صربستان

قانون جدید در مورد مالکیت مش،

پیترز

در 1 سپتامبر 2010، قانون 2 ژوئن 2010 اصلاح قانون مدنی به منظور نوسازی عملکرد مالکیت مش،، حداقل بخش عمده ای از آن، لازم الاجرا شد.

خبرنامه املاک: ژانویه 2023

اتاق های دروازه

از تعطیلات کریسمس به آن دسته از ما که موفق به این کار شدیم خوش آمدید. قبل از کریسمس، خبر فوق‌العاده‌ای در چمبرز داشتیم که پزشک املاک و عضو چمبرز، آلستر ردپات استیونز…


منبع: http://www.mondaq.com/Article/1283894