خرید و قیمت فن Amd با کیفیت 100% و قیمت باورنکردنی


خرید و قیمت فن Amd با کیفیت 100% و قیمت باورنکردنی

این اطلاعات از رم به سی پی می رسد تا کد گشایی
شود و سپس پردازش و اجرا گردد. در صورتی که به دنبال سریع‌ترین پردازنده گیمینگ دنیا می‌گردید، باید فقط سراغ Core i K اینتل بروید. این پردازنده 24 هسته‌ای پرقدرت از بیشینه فرکانس 5.8 گیگاهرتز بهره می‌برد و به آسانی می توان گفت Core i K قوی ترین پردازنده گیمینگ بازار است.

  • هرچقدر تراکم جایگیری ترانزیستور ها بر روی پردازنده بیشتر باشد، با پردازنده مدرن تری طرف هستیم.
  • یک پردازنده 64 بیتی می تواند 2 به توان 64 بایت رم (RAM) را مدیریت کند بدین معنی که تونایی پردازش این پردازشگر به تنهایی بیشتر از 4 میلیارد پردازنده 32 بیتی است که با یکدیگر ترکیب شده اند.
  • بدیهی است باید برای پردازنده کامپیوتر انتخابی خود یک مادربرد سازگار با آن نیز انتخاب کنید.
  • در حالت عادی هر هسته می تواند یک Threads داشته باشد اما برخی از پردازنده ها به صورت مجازی تعداد ترد ها را 2 برابر می کنند تا توانایی پردازنده بیشتر شود.
  • حافظه نهان معمولاً تا چند ده مگابایت می‌تواند فضا برای ذخیره کردن داشته باشد که هرچه این فضا بیشتر باشد قیمت پردازنده نیز بالاتر خواهد رفت.

قابلیت پردازش چند رشته‌ای یا مولتی تردینگ (که از آن با عنوان هایپر تردینگ یا Hyper-Threading هم یاد می‌شود) به سی پی یو اجازه می‌دهد رشته‌ها را به ظاهر همزمان اجرا کند. در حقیقت پردازنده هر رشته را به چند بخش تقسیم کرده و به شکل چرخشی، بخش‌های هر رشته را به اجرا درمی‌آورد. در یک پردازنده تک‌هسته‌ای، رشته‌های فوق نمی‌توانند به‌صورت همزمان اجرا شوند، چرا که این سی‌پی‌یو تنها قادر به اجرای یک رشته دستور در آن واحد است. اگر هریک از دستورات را بخشی از یک رشته در نظر بگیریم، در پردازنده تک‌هسته‌ای ابتدا رشته مربوط به افزایش صدا به اجرا در می‌آید و پس از آن تصویر مربوطه روی مانیتور نمایش داده می‌شود. لازم به ذکر است که برای بهبود انتقال گرما بین پردازنده و صفحه فلزی ماژول خنک‌کننده، از خمیر حرارتی یا خمیر سی پی یو استفاده می‌شود.

بررسی لپ تاپ ایسوس VivoBook R427FA ؛ کارآمد برای تحصیل و دورکاری

سی پی یو داده‌های دستوری را از رم سیستم دریافت و آنها را کدگشایی و پردازش کرده سپس به قسمتهای دیگر تحویل می‌‌‌دهد. اینتل هر سال با معرفی پردازنده های جدید یک اسم برای پردازنده های آن سال و یک عدد به عنوان نسل آن در نظر می گیرد. بدین ترتیب می توانید با فهمیدن نسل یک پردازنده Core i3، متوجه شوید که با یک محصول قدیمی طرف هستید یا خیر.

Intel Core i5-8400 Desktop CPU

برای هر استفاده و نیازی پردازنده‌های خوب مختلفی وجود دارد که باید بر اساس بودجه و نسبت کارایی به قیمت دست به انتخاب زد. در این حالت در راهنماتی خرید سی پی یو شهر سخت افزار می‌توانید متناسب با نیاز یا بودجه خود، بهترین مدل حال حاضر بازار را شناسایی کنید. مطمئناً نکات بسیار بیشتری در خرید و انتخاب بهترین سی پی یو برای کامپیوتر وجود دارد اما نیاز نیست لزوماً درگیر همه آنها شوید و ما با معرفی بهترین پردازنده‌های کامپیوتر بازار، انتخاب را برای شما آسان کرده‌ایم.

بهترین پردازنده کامپیوتر گیمینگ – استفاده کاری – طراحی

واحد پردازش مرکزی یا به اختصار سی‌پی‌یو (CPU) غالباً به نام مغز رایانه نامیده می‌شود. سی‌پی‌یو در انواع و اقسام دستگاه‌ها از رایانه‌ و لپ‌ تاپ‌ گرفته تا موبایل هوشمند، تبلت‌ و تلویزیون‌ هوشمند وجود دارد. این قسمت از رایانه باید بهترین کیفیت را داشته باشد چرا که مهم ترین قطعه در اجزای سخت افزاری رایانه ها و انواع سیستم ها است. در سال‌های گذشته برنده رقابت بهترین سی پی یوهای گیمینگ، اینتل بود اما این روزها خبرهای زیادی از پردازنده‌های قدرتمند AMD می‌‌شنویم که به تهدیدی جدی برای اینتل تبدیل شده است. پردازنده مرکزی کامپیوتر در زمان فعالیت، گرمای زیادی ایجاد می‌کند،‌ حتی اگر برای مدت کوتاهی روشن باشد. به همین خاطر سی پی یو ها معمولاً با سیستم خنک‌کننده اختصاصی شامل هیت‌سینک (صفحه‌ای فلزی با رسانایی گرمایی بالا) و فن همراه می‌شوند تا حرارت تولیدشده به سرعت تخلیه شود.