تجربه کارآموزی مجازی در انجمن وکلای جوان



نام دانشجو

عمر جمال

دانشکده و سال تحصیل

دانشکده حقوق، دانشگاه کاشمر، حضرتبال سرینگر، BA.LLB، سال سوم.

نام و نش، سازمان

انجمن وکلای جوان، گوار، موهالا، سونوار باغ، سرینگر، جامو و کشمیر – 190004.

مدت دوره کارآموزی

28 دسامبر 2021 تا 15 اوت 2022؛ 8 ماه

چطوری اپلای کردی؟

من توسط یکی از دوستانم به انجمن وکیل جوان معرفی شدم. وقتی به وب سایت آنها دسترسی پیدا کردم، یک فرم Google در رابط “تماس با ما” وب سایت دریافت کردم که آن را پر کردم و ارسال کردم (لینک همان اینجا است https://www.ylfkashmir.com/contact).

در هنگام پر ، فرم، باید مشخصات اولیه مانند آدرس نام، موسسه و غیره را پر کنید. / او به ،وان مثال علاقه مند به مدیریت و مشارکت در اردوهای آگاهی حقوقی، کارگاه ها، مناظره ها و سایر رویدادهایی است که توسط YLF سازماندهی شده است یا عضو هیئت تحریریه یا مشارکت در وبلاگ YLF و سایر نشریات یا تبدیل شدن به سفیر پردیس از موسسه خود است یا بازار یابی. علاوه بر این، لازم است یک رزومه به روز شده نیز آپلود کنید.

پس از تجزیه و تحلیل مشخصات، هیئت حاکمه درخواست فرد برای عضویت در سازمان را به ،وان عضو/کارآمد می پذیرد یا رد می کند.

تشریفات روز اول، زیرساخت، اولین برداشت

در روز اول، پس از تکمیل مقدمات رسمی شما، تیم منابع انس، برای جزئیات بیشتر با من تماس گرفت. برای شروع از من خواسته شد که از طریق لینکی که در ایمیلم در اختیارم قرار داده شده به گروه واتساپ انجمن وکلای جوان بپیوندم. متعاقباً کلیه دستورالعمل های بعدی مربوط به کار و پروژه های سازمان در همین گروه به اشتراک گذاشته شد.

در روز اول، یک جلسه مقدماتی – ،-orientation توسط موسس و مسئول شبکه سازمان با ورودی های جدید برگزار شد. ما اجازه داشتیم در صورت وجود شک و تردید در مورد ساختار و عملکرد سازمان شک کنیم. اطلاعاتی در مورد عملکرد سازمان، بخش های مختلف، ساختار سازم، و اه، و غیره به ما ارائه شد.

در ادامه بر اساس مشخصات ارائه شده توسط اینجانب در فرم به گروه های مختلف سازمان اضافه و متعاقباً وظایف مختلفی به من محول شد. از همان جلسه اول متوجه شدم که سرپرستان تیم سازمان بسیار حرفه ای و همکاری هستند. من آنها را ماهر و متعهد یافتم که تغییرات اجتماعی را از طریق دادخواهی و آگاهی قانونی تبلیغ کنند.

وظایف اصلی

وظایف / تکالیف / کارهایی که من در حین کار با انجمن وکلای جوان در سه گروه انجام دادم: گروه های آگاهی حقوقی، گروه دعوی قضایی و گروه شبکه، به شرح زیر است:

گروه آگاهی حقوقی – به ،وان گزارشگر کارگاه مجازی در مورد «آثار اجتماعی- حقوقی» عمل کرد
اسید اتک» در تاریخ 10/02/2022 برگزار شد. به ،وان محقق مید، در ناحیه باندیپورا در یک پروژه در حال انجام با موضوع “مطالعه حقوقی-اجتماعی برای ارث ،ن تحت قو،ن مسلمانان” کار کرد.

گروه دعاوی – ثبت RTI در مورد ذینفعان طرح PMAY(9) در ناحیه باندیپورا و انتخاب نامزدها به دفتر CMO، Bandipora. در تهیه پیش نویس و تحقیق در زمینه دادخواست توسط YLF در مورد حق تحصیل در دادگاه عالی محترم J&K و Ladakh مشارکت داشته اند.

گروه شبکه – از ژانویه 2022 به ،وان عضوی مستمر به ،وان عضوی از تیم وب / رسانه YLF منصوب شده اند، از ژانویه 2022 نقش کلیدی در انتشار رویدادهای مختلف سازماندهی شده توسط YLF منتشر شده در رو،مه های معتبر J&K ایفا کرده اند.

محیط کار

همه افراد در سازمان، اعم از بنیانگذاران، رؤسای بخش های مختلف سازمان و اعضا، همگی همکاری بالایی دارند. همه همیشه آنجا بودند تا حتی کوچکترین و ،انه ترین تردیدهایی را که در مورد کارهایی که به من اختصاص داده شده بود برطرف کنند. من می‌توانم همیشه برای هر نوع کمک یا راهنمایی به آنها مراجعه کنم.

من این فرصت را به دست آوردم که ارتباطاتم را افزایش دهم و با چندین دانشجوی حقوق و وکیل تعامل داشته باشم که بسیار مثمر ثمر بود. با این حال، سازمان دارای یک محیط کاری سختگیرانه در خصوص وظایفی که به کارورزان/اعضا اختصاص داده می شود و مهلت های لازم برای آن وجود دارد که به گفته من این نیز ضروری است.

چیزهای خوب

بهترین بخش کارآموزی من با YLF این است که شما می تو،د کارهای مورد علاقه خود را انجام دهید. هر یک از اعضا این اختیار را دارد که بر اساس منافع خود به گروه های کاری فردی YLF بپیوندد. در حال حاضر، سه گروه کاری پیشنهادی در این زمینه وجود دارد. یک vis. دعاوی حقوقی، مدیریت رویداد و شبکه. گروه کاری در زمینه دعاوی حقوقی درگیر وظایفی از تحقیق در مورد مسائل حقوقی یا اجتماعی-حقوقی، تهیه پیش نویس، ارائه نمایندگی رسمی (از جمله دادخواست) از طرف YLF و غیره است.

کارگروه مدیریت رویداد قرار است رویدادهایی مانند مسابقات، کارگاه ها، سمینارها، اردوهای آگاهی حقوقی و غیره را برنامه ریزی و سازماندهی کند در حالی که گروه شبکه در زمینه پوشش رسانه ای، بازاریابی، روابط عمومی و غیره فعالیت می کند. اعضا همچنین می توانند عضویت در هیئت تحریریه را انتخاب کنند. در YLF وظیفه اصلی هیئت بررسی نشریات است. تنوع کار به کارآموز فرصت می دهد تا در زمینه مورد علاقه خود کار کند و از دانش و مهارت های خود استفاده کند.

چیزهای بد

صادقانه بگویم تا به حال هیچ چیز بدی در حین کار با انجمن وکلای جوان ندیدم. تجربه ای که در طول سازمان به دست آوردم قابل تمجید است.

اسکان و حمل و نقل به دفتر

بیشتر، فرد نیاز به کار در خانه دارد. با این حال، زم، که به دفتر نیاز دارید، باید هزینه های اقامت و سفر را خودتان تنظیم کنید.

کمک هزینه

حقوقی دریافت نمی کنم به طور کلی، سازمان به اعضا/کارورزان کمک هزینه نمی دهد. با این حال، این سازمان برای چند پروژه خاص به کارآموزان کمک هزینه می دهد. به ،وان مثال، اخیراً بخش آگاهی حقوقی انجمن وکلای جوان از کارآموزان برای انجام یک مطالعه حقوقی-اجتماعی در مورد ارث در میان ،ن مسلمان کشمیر دعوت کرد.

سازمان به همراه گواهی تجربه/تقدیر با حداقل تعهد یک ماهه، مشوق پولی یکباره مشروط به عملکرد را نیز ارائه خواهد کرد.

علاوه بر این، کلیه هزینه های متفرقه ای که کارآموزان/عضو در هر کار رسمی متحمل می شوند توسط سازمان بازپرداخت می شوند. به ،وان مثال، در حین کار به ،وان محقق مید، در ناحیه باندیپورا در پروژه‌ای در حال انجام «مطالعه حقوقی اجتماعی برای ارث ،ن بر اساس قو،ن مسلمانان»، هزینه چاپ فرم‌هایی که برای نظرسنجی به چاپ نیاز داشتم، توسط سازمان بازپرداخت می‌شود.

توجه: این تجربه کارآموزی ابتدا در 4 مارس 2023 منتشر شد. در 19 ژوئیه 2023 بازنشر شد.

سلب مسئولیت: تجربیات کارآموزی نظراتی است که توسط دانشجویان حقوق به اشتراک گذاشته می شود و ماهیتی شخصی و ذهنی دارد. تجربیات کارآموزی به اشتراک گذاشته شده در Lawctopus دیدگاه رسمی Lawctopus در مورد کارآموزی نیست. ما همچنین تجربیات کارآموزی را ویرایش نمی کنیم (به جز برای اطمینان از خوانایی) تا اطمینان حاصل شود که صدای کارآموز دست نخورده باقی می ماند.

سلب مسئولیت: سازمان ها نباید کارآموزان را برای نوشتن تجربیات کارآموزی در Lawctopus تحت تأثیر قرار دهند. همچنین نباید نوشتن تجربه کارآموزی در Lawctopus را برای کارآموز برای دریافت گواهی اجباری کنند. انجام چنین اقداماتی منجر به قرار گرفتن سازمان در لیست سیاه لاوکتوپوس می شود. در صورت وجود چنین مواردی، از کارآموزان درخواست می شود که به آدرس [email protected] اطلاع دهند


منبع: https://www.lawctopus.com/virtual-intern،p-experience-young-lawyers-fo،/