انتخاب بهترین تکنیک‌ها و مباحث راهبردی در آموزش سئو میزبان فا مگ


انتخاب بهترین تکنیک‌ها و مباحث راهبردی در آموزش سئو میزبان فا مگ

در اکثر ابزارها، مقدار دشواری کلمه کلیدی در کسب رتبه در مقیاسی از 0 تا 100 نشان داده می‌شود. هر چه این عدد بزرگتر باشد، کسب رتبه یک گوگل برای آن کلمه کلیدی دشوارتر است. بسیاری از آموزش ها درباره جستجوی کلمات کلیدی توصیه می کنند که بر روی کلمات کلیدی به اصطلاح طولانی تر تمرکز کنید، کلمات کلیدی که خاص تر هستند و معمولاً از تعداد کلمات بیشتری تشکیل شده اند. در گذشته، تولید کنندگان محتوا فقط برای یافتن کلمات کلیدی با حجم جستجوی بالا، اقدام به انجام فرایند “جستجوی کلمات کلیدی” میکردند.

استراتژی سئو به عنوان یک نقشه راه عمل می کند و در آن چگونگی انجام دو مورد ذکر شده مشخص می شود. در واقع اقداماتیکه با هدف گول زدن و گمراه کردن موتور جستجو برای رسیدن به رتبه های بالای جستجو انجام شود در دایره سئو کلاه سیاه قرار می گیرد. معمولا سئو کلاه سفید صرفا در قالب سئو تکنیکال و سپس تولید محتوای باکیفیت انجام می گیرد.

  • وقتی یک تصویر لینک داده می‌شود، گوگل از تگ Alt تصویر بعنوان Anchor Text آن استفاده می‌کند.
  • هر‌چه سایتی برای کاربران جذاب‌تر و کاربر پسند‌تر باشد، مخاطبان بیشتری را جذب کرده و این یعنی افزایش رتبه سایت در موتور‌های جستجو که همان سئو است.
  • موتورهای جستجو، ابزارهایی هوشمند و قدرتمند هستند که به کمک الگوریتم‌ها و روش‌های خاص خود، می‌توانند میلیاردها صفحه وب را در لحظاتی کوتاه پویش کنند و اطلاعات مورد نظر را برای کاربران پیدا کنند.
  • در آخرین قدم تلاش میکنیم تا نتایج بدست آمده از 4 مرحله قبلی را تحلیل کرده و با استفاده از اطلاعات آماری که از گوگل سرچ کنسول و گوگل آنالیتیکس جمع آوری میکنیم استراتژی های خود را بهینه کنیم.

البته باید به یاد داشته باشید که برای به نتیجه رسیدن در این بخش، نیاز به متخصصین این حوزه دارید. بهینه سازی سئوی داخلی از دیگر راهکارهای رسیدن به سئوی محتوایی مناسب است که پیش از این به شکلی کامل و مفصل به آن پرداختیم. از نکات دیگر و مهمی که برای رسیدن به یک محتوای سئو شده لازم است در نظر داشته باشید، کیفیت متن است. بهتر است تا متنی کوتاه و با کیفیت داشته باشید تا اینکه متنی بلند و پر از کلمات اضافی و نامرتبط!

معیارهای کلمه کلیدی

اما چرا؟ چون هر چه بیشتر مخاطبان هدف خود را بشناسید، بهتر می‌توانید تشخیص دهید که به چه چیزی نیاز دارند و همان را در اختیارشان قرار می‌دهید. اینگونه هم در نگاه گوگل و هم در نگاه مخاطبانتان به یک منبع قابل اعتماد تبدیل می‌شوید. دور و برتان را ببینید، اکثر کسب و کارها و فروشگاه‌هایی که می‌شناسید دارند به سمت آنلاین شدن پیش می‌روند. هر برندی به نوعی به دنبال این است که وبسایت اختصاصی خودش را داشته باشد. در این مرحله باید فکر کنید که کسب و کار می‌تواند چه نوع محتوای قابل اشتراک‌گذاری تولید کند.

حوزه کاری من تخصصی است و نمیتوانم تولید محتوا کنم؟

اما مسئله‌ای که هست، این است که گوگل توجه کمی به اینگونه لینک‌ها می‌کند و اگر‌ این لینک‌ها برای سئو‌ی سایت شما مضر نباشند، آنچنان مفید هم نخواهند بود. بمنظور انجام این کار، موتورهای جستجو وب سایت‌های مختلف را کاوش و بررسی کرده تا بهتر متوجه موضوع و کم و کیف محتوای آنها شوند. بطور کلی، عملیات سئو فرآیند بهینه سازی محتوای آنلاین شماست به طوری که موتور جستجو مایل به نمایش آن محتوا بعنوان بهترین نتیجه برای جستجوی کلمات کلیدی هدف شما باشد. موتورهای جستجو چیستند و چگونه عمل می‌کنند؟ در این بخش، با مبانی اصلی برای یادگیری سئو آشنا می‌شویم و به اهمیت آن در جذب ترافیک آگاه می‌شویم.

پس به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما برای میزبانی سایت خود از هاست با کیفیت استفاده کنید. هاست‌های گنجه با آپتایم و سرعت بالا می‌توانند شما را در بازاریابی موتورهای جستجو کمک کنند. برای مشاهده هاست‌های گنجه می‌توانید از صفحه خرید هاست دیدن فرمایید. رپرتاژ یکی از مهمترین ابزارهای سئوی خارجی است و اگر قصد دارید یک سئوکار حرفه‌ای شوید، حتما باید به اصول رپورتاژ هم مسلط باشید. رپورتاژ آگهی به بهبود رتبه صفحات سایتتان کمک می‌کند و تاثیر به سزایی در افزایش آگاهی از برند و جا به جایی اعتبار به سایتتان دارد.

زمانی که به شکل طبیعی درباره کلمات کلیدی و زمینه‌های مد نظر خود محتوا تولید کنید، از «بهینه‌سازی بیش از حد» (Over-Optimization) جلوگیری کرده‌اید. به بیان دیگر، در این شرایط محتوای شما برای فریب موتورهای جستجو به منظور دریافت رتبه‌های بهتر طراحی نشده‌اند و شما فرصتی برای بهبود رتبه‌های محتوای ارزشمند خود به شکل طبیعی پیدا می‌کنید. ممکن است تصاویر شما با گذر زمان خراب شوند، فایل‌های آن‌ها حذف شود یا کاربران برای بارگذاری آن‌ها به مشکل بخورند.

در واقع، معیارهای سئو خارجی در نهایت باعث رشد وب‌سایت شما و افزایش میزان اعتبار، ارتباط و اعتماد کاربران می‌شود و در جذب مخاطب تأثیر می‌گذارد. از عوامل مؤثر در سئو خارجی می‌توان لینک‌سازی، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، بازاریابی کلیکی (PPC)، دریافت بررسی‌های مخاطبان و دریافت محتوای تولیدشده توسط کاربر (UGC) را نام برد. سئو داخلی به محتوایی مرتبط می‌شود که در وب‌سایت شما برای کاربران قابل مشاهده است.

در این روش لینک سایت شما در بالا یا پایین صفحه نتایج جستجوی گوگل نمایش داده خواهد شد. همانگونه که در تصویر زیر مشخص است لینک‌های گوگل ادز با کلمه (Ad) در صفحات نتایج جستجوی گوگل نمایش داده می‌شوند. نمایش لینک‌های تبلیغاتی در گوگل ادز با بالا رفتن تعداد کلیک‌ها و اتمام اعتبار حساب گوگل ادز متوقف خواهد شد. با افزایش تعداد افرادی که قصد نمایش لینک سایتشان برای یک کلمه یکسان را دارند قیمت هر کلیک افزایش (PPC) خواهد یافت که نتیجه آن افزایش قیمت مبلغ پرداختی شما به گوگل خواهد بود. در واقع هزینه به ازای هر کلیک در گوگل ادز، بصورت مزایده‌ای مشخص می‌شود.

علاوه بر این، ارائه محتوای ترند و تازه سازی مداوم آن می تواند ورودی بسیار بالایی را به سایت شما روانه و از طرفی اعتماد گوگل را هم جلب کند. یکی از اصلی ترین آپدیت های گوگل که در سال 2011 عرضه شد، جهت کاهش رتبه صفحاتی با محتوای تکراری، کم ارزش و کپی بوده است. 2007- گوگل جستجوی جهانی را ایجاد کرد و لیستی از اخبار، تصاویر، ویدئو و … را به وبسایت خود اضافه کرد. 2004- مایکروسافت که قصد نداشت از بازار پر رقابت و البته پر پول موتور های جستجو عقب بماند، موتور جستجو MSN را راه اندازی کرد.