از قضات خواسته نشد که به مجازات شهادت دروغ سوگند یاد کنند که Dobbs را افشا نکرده اند.



اخبار اسکاتوس

توسط امی هاو

20 ژانویه 2023 است
ساعت 6:32 بعد از ظهر

حصار بلند مشکی و دروازه ای با یک "منطقه بسته" تابلویی مقابل ساختمان دادگاه عالی

دادگاه عالی در ماه مه 2022. پس از افشای اطلاعات دابز نظر، امنیت در دادگاه تشدید شد. (کتی بارلو)

گیل کرلی، مارشال دادگاه عالی، روز جمعه گفت که با قضات به ،وان بخشی از تحقیقات خود در مورد این پرونده صحبت کرده است. دابز به بیرون درز کرد اما از قضات – بر خلاف کارمندان دادگاه – خواسته نشد که به مجازات شهادت دروغ سوگند یاد کنند که آنها مسئول درز اطلاعات نیستند.

در یک بی،ه مختصر و آماده کرلی که توسط دادگاه منتشر شد، اظهار داشت که “همه سرنخ‌های معتبر را پیگیری کرده است، که هیچ کدام قضات یا همسران آنها را دخیل نکرده است.”

بی،ه کرلی پس از انتشار گزارش مورد انتظار در روز پنجشنبه در مورد نشت می 2022 پیش نویس رای دادگاه در سازمان بهداشت ،ن دابز علیه ،ون. این گزارش فاش کرد که دادگاه قادر به تشخیص اینکه چه ،ی مسئول این افشاگری است، که دادگاه آن را “یکی از بدترین نقض اعتماد در تاریخ خود” نامیده است، ناتوان بود.

این گزارش 20 صفحه ای مورد انتقاد گسترده قرار گرفت زیرا توضیح نداد که آیا تحقیقات کرلی شامل خود قضات می شود یا خیر. دفتر اطلاعات عمومی دادگاه روز پنجشنبه به سوالاتی در مورد اینکه آیا کرلی با قضات یا اعضای خانواده آنها مصاحبه کرده است یا خیر، پاسخی نداد.

اگرچه احتمالاً قصد داشت انتقاد را فرو نشاند، بی،ه چهار جمله‌ای کرلی بیشتر از آن که حل کند، سؤالات را ایجاد کرد، به ویژه به این دلیل که نشان می‌دهد بازرسان با قاضی‌ها رفتار محترمانه‌تری داشتند تا با کارکنان دادگاه.

گزارش کرلی در روز پنجشنبه نشان داد که تیم او “مصاحبه های رسمی” با 97 کارمند انجام داده است که “همه آنها افشای این نظر را رد ،د.” کرلی ادامه داد، پس از آن مصاحبه‌های اولیه، از کارمندان خواسته شد تا اظهارات سوگند خورده را با مجازات شهادت دروغ امضا کنند و تأیید کنند که آنها منبع افشای اطلاعات نیستند. “[A]بر اساس این گزارش، تمام پرسنلی که به پیش نویس نظر دسترسی داشتند، این سوگندنامه ها را امضا ،د.

در مقابل، بی،ه جمعه کرلی حاکی از آن بود که گفت،ای او با قضات غیررسمی بود. او فقط اشاره کرد که “[d]در جریان تحقیقات، او «با هر یک از قضات، که «فعالانه در این فرآیند تکراری همکاری ،د، سؤالاتی پرسیدند و به من پاسخ دادند، صحبت کرد». (کرلی در مورد ماهیت گفت،ای خود با قضات و همچنین نحوه ارتباط آنها با تحقیقات توضیح بیشتری نداد.) کرلی توضیح داد که از آنجایی که هیچ یک از “سرنخ های معتبر” که کرلی دنبال می کرد قضات یا اعضای خانواده آنها را دخیل نمی کرد. فكر نكنيد كه لازم بود قضات همان استشهادنامه هاي كارمندان دادگاه را امضا كنند.

این مقاله بود ابتدا در Howe on the Court منتشر شد.


منبع: https://www.scotusblog.com/2023/01/justices-were-not-asked-to-swear-under-penalty-of-perjury-that-they-didnt-leak-dobbs/