“آیا می توانم کانادایی شوم اگر پدر و مادرم باشند؟” – مهاجرت عمومی



برای چاپ این مقاله کافی است در سایت Mondaq.com ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برخلاف تصور رایج، اگرچه بسیاری از کشورها به همسران اتباع شهروندی خودکار اعطا می کنند، اما در مورد کانادا چنین نیست. به عبارت دیگر، همسران شهروندان کانادایی پس از ازدواج خود به خود کانادایی نمی شوند. اگر همسر بخواهد شهروند کانادا شود، باید شرایط تعیین شده برای شهروندی را داشته باشد، از جمله ابتدا درخواست اقامت دائم کانادا، انجام شرایط اقامت، قبولی در آزمون شهروندی مورد نیاز و اثبات مهارت های زب، خود.

با این وجود، کانادا طیف وسیع تری از شرایط را برای اعطای شهروندی بر اساس والدین و اجداد مجاز می داند.

بخش 3 کانادا قانون شهروندی حقوق شهروندی، از جمله شهروندی از طریق تولد، تابعیت از طریق تابعیت، و شهروندی بر اساس اصل و نسب را تشریح می کند. بخش 3(1)(b) به طور خاص بیان می کند که برای افرادی که پس از 14 فوریه 1977 در خارج از کانادا متولد شده اند و حداقل یکی از والدین بیولوژیکی آنها شهروند کانادا باشد، حق شهروندی کانادا را دارند. علاوه بر این، بخش 3(1)(r)، همچنین تأیید می کند که افرادی که قبل از 1 آوریل 1949 در خارج از کانادا به دنیا آمده اند، از یک شهروند کانادایی نیز به دلیل اصل و نسب، حق شهروندی کانادا را دارند. نکته مهم این است که اگر والدین آنها متأسفانه فوت کرده باشند اما قبل از مرگشان یک کانادایی بوده اند، به احتمال زیاد می توان به فرد مورد نظر بر اساس اصل و نسب شهروندی اعطا شد (بخش 3 (1.1) – 3 (1.4)). علاوه بر این، قانون شهروندی همچنین حقوق شهروندی را برای افرادی اعطا می کند که به طور قانونی توسط کانادایی ها به ،وان یک ،دسال (بخش 5.1(1)) یا بزرگسال (فرع 5.1(2)) پذیرفته شده اند. همچنین برای نوه‌های کانادایی‌هایی که قبلاً در نیروهای مسلح کانادا خدمت کرده‌اند، کمک‌های ویژه شهروندی در دسترس است (بخش 3 (5) و 3 (5.1)).

پس از اخذ شهروندی کانادایی بر اساس اصل و نسب، فرد می تواند متعاقباً از فرزندان بیولوژیکی و فرزندخوانده مجرد زیر 22 سال خود و یک شریک یا همسر (از جمله زوج های همجنس) برای اقامت دائم کانادا حمایت کند.

زمان پردازش این درخواست‌های حمایت مالی بسته به فردی که حمایت مالی می‌شود و کشور فعلی محل اقامت او می‌تواند بسیار متفاوت باشد. اقامت دائم به مدت پنج سال در هر زمان معتبر است و می تواند تمدید شود، مشروط بر اینکه فرد همچنان معیارهای واجد شرایط بودن را داشته باشد (ی،ی ادامه رابطه با شهروند کانادایی). مهمتر از همه، این همچنین راهی برای شهروندی کانادا از طریق تابعیت است.

شهروندی از طریق تابعیت می تواند توسط شریک قانونی یا همسر شهروند کانادایی با نشان دادن اقامت کانادا به مدت حداقل 1095 روز در 5 سال گذشته پس از ،ب وضعیت اقامت دائم به دست آید. برای ،ب موفقیت آمیز شهروندی کانادا، فرد باید پرونده مالیاتی کانادایی خود را نیز نشان دهد، ثابت کند که شرایط اولیه زبان ،یسی یا فرانسوی حداقل یک معیار زبان کانادایی (CLB) سطح 4 یا بالاتر را دارد و یک آزمون شهروندی را در تاریخچه قبول کند. ، جغرافیا، ،ت و قو،ن کانادا.

به ،وان یک شهروند کانادا، فرد مستحق تمام حقوق، اختیارات و امتیازاتی است که این شهروندی به ارمغان می آورد، همراه با تمام تعهدات، وظایف و تعهداتی که اکنون با این هویت جدید متعهد هستند. به این ترتیب، دیگر نیازی به اقامت یا زبان برای حفظ وضعیت شهروندی وجود ندارد. با این وجود، لازم است قو،ن تابعیت کشوری که فرد در حال حاضر تابعیت آن را دارد تأیید شود زیرا همه کشورها تابعیت دو یا چند تابعیتی را نمی پذیرند. همراه با شهروندی، مالیات و تعهدات قانونی اضافی نیز وجود دارد که اکنون فرد متعهد به آن است.

به طور کلی، این برنامه شهروندی بر اساس اصل و نسب خود را به ،وان یک فرصت منحصر به فرد برای افراد خاصی که مایل به دسترسی و فرصت هایی در کانادا هستند نشان می دهد. به این ترتیب، گروه حقوقی هاروی و تیم وکلای مورد اعتماد آن برای ارزیابی صلاحیت افراد و توصیه گزینه های من، برای شرایط و اه، شما موقعیت خوبی دارند.

محتوای این مقاله به منظور ارائه راهنمای کلی در مورد موضوع است. باید در مورد شرایط خاص خود از یک متخصص مشاوره بگیرید.

مقالات پرطرفدار در مورد: مهاجرت از ایالات متحده


منبع: http://www.mondaq.com/Article/1285582