تصادفات رانندگی و تعیین مقصر | مشاوره حقوقی وکیل اکبریان

تصادفات رانندگی و تعیین مقصر | مشاوره حقوقی وکیل اکبریان

در هنگان تصادف و در حالت استرس و شوک بدن توضیحاتی که طرفین یا یکی از آنها به مامور راهنمایی و رانندگی میدهند شاید مغرضانه و بر خلاف حقیقت باشد و طرف دیگر که در حالت طبیعی نمیباشد ناتوان از ادای توضیح باشد و پس از ترسیم کروکی مقصر شناخته شود. بعد از مدتی که حال وی بهتر شده و به حالت طبیعی باز میگردد متوجه قصور در ادای توضیح میشود و درمیابد که با نحق مقصر شناخته شده است، حال میخواهد در پی احقاق حق خود برآید و تقصیر را از خود ساقط نماید.

راه حل چیست؟

در این مورد ابتدا بهتر است تلاش شود تا با طرف مقابل به توافق رسید و از ابطال وقت و صرف هزینه بی جا جلوگیری نمود اما ر غیر اینصورت باید از راه قانونی به دنبال جلوگیری از ضرر رفت، اگر میزان خسارت وارده به خودرو را بیمه تقبل میکند به نحوی که لازم نباشد شما هیچ هزینه ای کنید بهتر است با طرف صلح کنید اما اگر خسارت سنگین تر از سقف بیمه میباشد در اولین اقدام باید دلایل و مدارک لازم را جمع آوری کنید و بهتر است که تامین دلیل بخواهید، بدین صورت که با درخواست تامین دلیل به شوارای حل اختلاف از کارشناس مربوطه درخواست میکنیم تمامی شواهد موجود در صحنه تصادف نظیر خط به جا مانده از لاستیک ماشین و محل برخورد خودرو با گارد ریل یا نیوجرسی یا دیوار و سایر اجسام را ضبط کرده و همچنین از خودروهای خسارت دیده عکس و گزارشی تهیه و در پرونده قراردهد.

مهم ترین مدرکی که میتوانید از آن استفاده کنید عکس و فیلم های موجود از صحنه تصادف میباشد پس بهتر است بعد از تصادف هرچند که مطمئن هستید مقصر طرف مقابل است از تمام زوایا عکس و فیلم تهیه کنید.

پس از این اقدامات نسبت به کروکی اولیه اعتراض مینمایید و با تعیین کارشناس سه نفره تقاضای ترسیم کروکی جدید مینمایید.

روند تعیین کارشناس میتواند تا ۱۳ نفر ادامه یابد و باید توجه داشته باشید که کارشناسان منتخب حتما کارشناس تصادفات باشند.

2 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *